API: verschil tussen versies

(linkje naar uitgebreide lemma.)
(link naar mail)
Het ontwikkelen van de [[Application Programming Interface]] is nog in een pril stadium. Met het onderstaande zou het mogelijk moeten zijn een ondertekening in onze database te injecteren. De [[ondertekenaar]] krijgt dan een e-mail met [[bevestiging]]slink op het ingevulde e-mailadres.
Het ontwikkelen van de [[Application Programming Interface]] is nog in een pril stadium. Zie ook developer ARN-24216-229. Met het onderstaande zou het mogelijk moeten zijn een ondertekening in onze database te injecteren. De [[ondertekenaar]] krijgt dan een e-mail met [[bevestiging]]slink op het ingevulde e-mailadres.

== ondertekeningen ==

Versie van 5 dec 2010 om 21:24

Het ontwikkelen van de Application Programming Interface is nog in een pril stadium. Zie ook developer ARN-24216-229. Met het onderstaande zou het mogelijk moeten zijn een ondertekening in onze database te injecteren. De ondertekenaar krijgt dan een e-mail met bevestigingslink op het ingevulde e-mailadres.

ondertekeningen

POST

Een POST request naar:

met de volgende parameters:

• name : string; naam van ondertekenaar (verplicht)
  • email : string; e-mailadres van ondertekenaar (verplicht)
  • city : string; woonplaats van ondertekenaar
  • visibility : boolean(0/1); toon ondertekening op website

Retourneert een 200 OK met een xml-structuurtje met validatie errors, of een 200 OK met een lege body == geen errors.

Na een succesvolle ondertekening wordt er een bevestiging e-mail naar het e-mailadres gestuurd. De link in dat e-mailtje wijst naar petities.nl en haakt in op het normale ondertekenings-proces.