Aan Tweede Kamer in 2011

Versie door Rrr (Overleg | bijdragen) op 26 jul 2013 om 14:14 (Week 7)

Op de pagina http://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/petitieaanbiedingen.jsp wordt elke week gepubliceerd welke petities er aangeboden worden. Een gevolg van het petitierecht zoals dat in de Grondwet staat. Onregelmatig wordt dat lijstje petities per week door ons gekopieerd. Aangevuld met gegevens uit parlementair informatiesysteem Parlis.

Week 2

• 0067 13-01-2011 09.45 - 10.00 Aanbieding "Zichtboek Duurzaamheid" aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie

Week 3

• Op dinsdag 18 januari tussen 13.30 en 13.45 uur biedt de stichting Platform AOW Omhoog! een petitie aan de voorzitter van de commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven aan. De petitie bestaat uit het burgerinitiatief AOW-bedrag Omhoog.
  • Op dinsdag 18 januari tussen 13.30 en 13.45 uur biedt Clean Air Nederland een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport aan. De petitie vraagt aandacht voor het behoud van een rookvrije horeca.
  • Op dinsdag 18 januari tussen 13.45 en 14.00 uur biedt de provincie Fryslân een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie vraagt aandacht voor de verdere ontwikkeling van watertechnologie, blauwe energie in de Afsluitdijk en de landbouw als energieleverancier.
  • Op dinsdag 18 januari tussen 13.45 en 14.00 uur biedt KWF Kankerbestrijding een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport aan. De petitie vraagt aandacht voor een rookvrije horeca en het tabaksbeleid.
  • Op donderdag 20 januari tussen 15.45 en 16.00 uur bieden Greenpeace, Natuur & Milieu, Oxfam Novib en Milieudefensie een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu aan. De petitie bestaat uit een studie over biobrandstoffen.

Week 4

• Op woensdag 26 januari tussen 9.45 en 10.00 uur biedt Amnesty Internatioanel namens 40 maatschappelijke organisaties een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Immigratie en Asiel aan. De petitie vraagt aandacht voor de vreemdelingendetentie.
  • Op donderdag 27 januari tussen 9.45 en 10.00 uur bieden Greenpeace, Natuur & Milieu, Oxfam Novib en Milieudefensie een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu aan. De petitie bestaat uit een studie over biobrandstoffen.
  • Op donderdag 27 januari tussen 16.15 en 16.30 uur biedt de AFMP/FNV (Algemene Federatie van Militair Personeel) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Defensie aan. De petitie vraagt aandacht voor de bezuinigingen op Defensie.

Week 5

• Op dinsdag 1 februari tussen 17.15 en 17.30 uur biedt de Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging - Chemie & Maatschappij Groep (KNCV-CMG) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie bestaat uit een rapport over zonnestroom.

Week 6

• 03890 08-02-2011 13.30 - 13.45 Astma Fonds inzake Fijnstof verziekt je longen over gezondheidsschade door luchtverontreiniging aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu
  • 0361 08-02-2011 13.45 - 14.00 Handtekeningen tegen bomenkap door Staatsbosbeheer in de Strubben en het Kniphorstbosch aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
  • 0321 10-02-2011 09.45 - 10.00 Aanbieding studie over biobrandstoffen door Greenpeace, Natuur & Milieu, Oxfam Novib en Milieudefensie (GEANNULEERD) aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu

Week 7

• 0587 15-02-2011 13.15 - 13.30 Landelijke petitie aangeboden door Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging (geannuleerd) aan de voorzitter van de commissie voor Veiligheid en Justitie
  • 0456 15-02-2011 13.30 - 13.45 Iraakse Platform Nederland aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken
  • 0512 15-02-2011 13.30 - 13.45 Stichting Accessibility tot aanbieding petitie "Digitale toegankelijkheid in het hoger onderwijs" aan de voorzitter van de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
  • 0125 15-02-2011 13.45 - 14.00 JOC Ysselsteyn inzake kindsoldaten aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken
  • 0585 15-02-2011 13.45 - 14.00 Aanbieden petitie namens Nederlandse Vereniging van Organisaties van Gepensioneerden aan de voorzitter van de commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid
  • 0560 15-02-2011 13.45 - 14.00 De gevolgen van bezuinigingen op passend onderwijs aan de voorzitter van de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap http://passendonderwijs.petities.nl
  • 0621 16-02-2011 09.45 - 10.00 Door diverse onderwijsorganisaties inzake bezuinigingen passend onderwijs aan de voorzitter van de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap http://passendonderwijs.petities.nl

Week 8 reces

Week 9

• Op dinsdag 1 maart tussen 13.30 en 13.45 uur biedt het Kashmir Centre Holland een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken aan. De petitie bestaat uit een memorandum over de Kashmir-kwestie tussen India en Pakistan.
  • Op dinsdag 1 maart tussen 13.30 en 13.45 uur biedt Taalzeker een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Financiën aan. De petitie vraagt aandacht voor het btw-tarief op kort beroepsonderwijs en de inschrijving in het CRKBO (Centraal Register Kort Beroepsonderwijs).
  • Op dinsdag 1 maart tussen 13.45 en 14.00 uur bieden de Samenwerkende Armeense Organisaties een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor de situatie in Nagorno-Karabach.

Week 10

• Op dinsdag 8 maart tussen 13.30 en 13.45 uur biedt de Anti Dierproeven Coalitie het burgerinitiatief 'Stop dierproeven' aan de voorzitter van de commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven aan. Het burgerinitiatief.
  • Op dinsdag 8 maart tussen 13.30 en 13.45 uur biedt Leo Dijkgraaf een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Financiën aan. De petitie 'Bio BTW-vrij' vraagt aandacht voor het btw-vrij maken van biologische producten.
  • Op dinsdag 8 maart tussen 13.45 en 14.00 uur bieden Gezamenlijke Syrische Koerdische Organisaties een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor de situatie van de Koerden in Syrië.
  • Op dinsdag 8 maart tussen 13.45 en 14.00 uur biedt de gemeente Opsterland een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie vraagt aandacht voor de gevolgen van de voorgenomen bezuinigingen op natuur.

Week 11

• Op dinsdag 15 maart tussen 13.30 en 13.45 uur biedt de Combinatie van Beroepsvissers een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie vraagt aandacht voor de gevolgen van de gewijzigde Visserijwet.
  • Op dinsdag 15 maart tussen 13.30 en 13.45 uur biedt de Nederlandse Hartstichting een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport aan. De petitie bestaat uit het boek 'Hart gezocht' van hartpatiënt Pieter van de Rest.

Week 12

• Op dinsdag 22 maart tussen 12.45 en 13.00 uur bieden Leden van de Provinciale Staten in Drenthe een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Defensie aan. De petitie vraagt aandacht voor de dreigende sluiting van de kazerne in Assen.
  • Op dinsdag 22 maart tussen 13.15 en 13.30 uur biedt de voorzitter van het bestuur van de Unie van Waterschappen, Peter Glas, en een delegatie van het jeugdwaterschapsbestuur een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu aan. De petitie vraagt aandacht voor de nationale en internationale waterproblematiek.
  • Op dinsdag 22 maart tussen 13.15 en 13.30 uur biedt de ABVAKABO FNV, namens vereniging Addaman, een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor de slechte arbeidsvoorwaarden van het lokaal geworven personeel van de Marokkaanse ambassade in Nederland.

Week 13

• 0848 29-03-2011 13.15 - 13.30 Aanbieding petitie over de zaak Henk H. aan de voorzitter van de commissie voor Veiligheid en Justitie
  • 1072 29-03-2011 13.30 - 13.45 Aanbieding petitie "Stop ongerechtvaardigde huurprijsverhoging ligplaatsen woonboten" aan de voorzitter van de commissie voor Financiën
  • 0944 29-03-2011 13.30 - 13.45 Knelpunten Jeugdzorg en scheidingsgezinnen aan de voorzitter van de commissie voor Jeugd
  • 1232 29-03-2011 13.45 - 14.00 Nederlandse Vereniging voor Thuisonderwijs (NVvTO ) aan de voorzitter van de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
  • 1319 30-03-2011 09.45 - 10.00 Petitie-aanbieding namens 'Urk Briest' aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie

Week 14

• Op dinsdag 5 april tussen 13.15 en 13.30 uur biedt de Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Binnenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor agressie tegen werknemers.
  • Op dinsdag 5 april tussen 13.30 en 13.45 uur biedt het Productschap Margarine, Vetten en Oliën een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie bestaat uit het verslag van het seminar over duurzaamheid: 'Sustainable Sourcing'.
  • Op dinsdag 5 april tussen 13.45 en 14.00 uur biedt de Gilad Shalit Brigade een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor de vrijlating van Gilad Shalit, een Israëlische soldaat die gevangen wordt gehouden op Palestijns gebied.

Week 15

• Op dinsdag 12 april tussen 13.15 en 13.30 uur bieden studenten van de Hogeschool Rotterdam en het Albeda College een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu aan. De petitie bestaat uit autostickers met de tekst '110 duurzaam begrensd'. Doel is om aandacht te vragen voor duurzame mobiliteit.
  • Op donderdag 14 april tussen 13.45 en 14.00 uur bieden inwoners van Hoofddorp een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie vraagt aandacht voor de nog aan te leggen hoogspanningskabel 380 kV in de buurt van Hoofddorp.

Week 16

• Op dinsdag 19 april tussen 13.30 en 13.45 uur biedt de Stichting Talliq een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor de vrijlating van onschuldige Palestijnse burgers.
  • Op donderdag 19 april tussen 13.45 en 14.00 uur bieden de Samenwerkende Armeense Organisaties een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor de herdenking en erkenning van de Armeense genocide.
  • Op donderdag 19 april tussen 13.45 en 14.00 uur biedt het Interactive Advertising Bureau een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie vraagt aandacht voor de bescherming van privacy van individuen.

Week 17

• Op dinsdag 26 april tussen 13.30 en 13.45 uur bieden de gemeenten Bernheze, Landerd, Oss en Wijchen een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu aan. De petitie vraagt aandacht voor de geluidsoverlast van de rijkswegen A50 en A59.
  • Op dinsdag 26 april tussen 13.30 en 13.45 uur biedt de Stichting Proefdiervrij een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport aan. De petitie vraagt aandacht voor een andere benadering van de proefdierproblematiek.
  • Op dinsdag 26 april tussen 13.45 en 14.00 uur biedt het Platform Christen Asielzoekers Iran (PCAI) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Immigratie en Asiel aan. De petitie bestaat uit een rapportage over het Nederlandse asielbeleid, de stituatie in Iran en de samenhang van (maatschappeijke) ontwikkelingen.
  • Op donderdag 28 april tussen 9.45 en 10.00 uur biedt de Stichting Red onze polders een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie vraagt aandacht voor de ontpoldering van gebieden in Zeeland.

Week 18

Week 19

geen petite-overhandigingen

Week 20

• Op dinsdag 17 mei tussen 13.30 en 13.45 uur bieden Transport en Logistiek Nederland (TLN) en de RAI vereniging een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu aan. De petitie vraagt aandacht voor de verkeersveiligheid rond vervoer van goederen met landbouwtractoren.
  • Op dinsdag 17 mei tussen 13.30 en 13.45 uur biedt de Vereniging Spierziekten Nederland (VSN) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport aan. De petitie bestaat uit het boek 'FSHD heb je niet alleen'. FSHD staat voor facioscapulohumerale dystrofie en wordt ook wel spierdystrofie genoemd. Een erfelijke ziekte die de afname van spierkracht veroorzaakt.
  • Op dinsdag 17 mei tussen 13.45 en 14.00 uur bieden 8 Rotterdamse scholen voor Speciaal Onderwijs en Voortgezet Speciaal Onderwijs een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap aan. De petitie vraagt aandacht voor de gevolgen van de bezuinigingen op het passend onderwijs.
  • Op dinsdag 17 mei tussen 13.45 en 14.00 uur biedt het Burkina Faso Platform een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor bilaterale samenwerking met Burkina Faso.
  • Op woensdag 18 mei tussen 13.45 en 14.00 uur biedt de Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid aan. De petitie vraagt aandacht voor de toekomst van de kinderopvang.

Week 21

• Op dinsdag 24 mei tussen 13.15 en 13.30 uur biedt het Universitair Medisch Centrum St. Radboud Nijmegen een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport aan. De petitie bestaat uit een witboek voor palliatieve zorg.
  • Op dinsdag 24 mei tussen 13.30 en 13.45 uur biedt Erna Hiddink een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Veiligheid en Justitie aan. De petitie vraagt aandacht voor de mogelijkheden om adopties uit Haïti op te starten voor Nederlandse adoptieouders.
  • Op dinsdag 24 mei tussen 13.30 en 13.45 uur biedt het Nederlandse Bureau voor Congressen en Toerisme een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie is een oproep om verstandig om te gaan met de Nederlandse toerismesector.
  • Op dinsdag 24 mei tussen 13.45 en 14.00 uur bieden de Noordelijke garnalenvissers in actie een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie vraagt aandacht voor de nijpende situatie van de garnalenvisserij.
  • Op dinsdag 24 mei tussen 13.45 en 14.00 uur biedt de Chronisch Zieken en Gehandicapten Raad (CG-Raad) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Binnenlandse Zaken aan. De petitie vraagt aandacht voor het Bouwbesluit. Volgens de CG-Raad is er niet genoeg aandacht voor de toegankelijkheid voor mensen met een beperking.
  • Op woensdag 25 mei tussen 13.15 en 13.30 uur biedt de Federatie Nederlandse Vakbeweging een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie vraagt aandacht voor de standpunten van werknemers en zelfstandigen inzake aanbesteden.
  • Op donderdag 27 mei tussen 13.45 en 14.00 uur biedt de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD) een petitie aan de voorzitter van de commissie Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie bestaat uit een rapport van de KNMvD over het gebruik van antibiotica bij dieren.

Week 22

• Op dinsdag 31 mei tussen 13.15 en 13.30 uur biedt De Raad voor Werk en Inkomen (RWI) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid aan. De petitie bestaat uit de Re-integratiemarktanalyse 2011.
  • Op dinsdag 31 mei tussen 13.30 en 13.45 uur bieden 80 leerlingen uit Den Helder samen met de wethouder en burgemeester van Den Helder een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie aan. De petitie bestaat uit het toekomstperspectief 'Kansen verzilveren aan zee', over het wonen en werken in Den Helder.
  • Op dinsdag 31 mei tussen 13.30 en 13.45 uur biedt de Stichting Kleinschalige Zorg (SKZ) een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Veiligheid en Justitie aan. De petitie bestaat uit het rapport 'Een leven weer op de rails krijgen', over slachtoffers van loverboys.
  • Op dinsdag 31 mei tussen 13.45 en 14.00 uur biedt de burgemeester van Giessenlanden samen met bewoners van de gemeente een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Immigratie en Asiel aan. Met de petitie protesteert de gemeente tegen de uitzetting van een Afghaanse vluchteling in de gemeente Giessenlanden.
  • Op dinsdag 31 mei tussen 13.45 en 14.00 uur biedt de Stichting Steunpunt Studerende Moeders een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap aan. De petitie bestaat uit een zwartboek over de problematiek van studerende moeders.

Week 23

• Op dinsdag 7 juni om 13.15 uur biedt A. Strijkel het boek ‘P-Nuts: lokale duurzame energie inNederland: wij maken het nog mee!’ aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu aan. Het boek vraagt aandacht voor lokale duurzame energie (Statenpassage).
  • Op dinsdag 7 juni, tussen 13.45 en 14.00 uur, biedt het Nationaal Onderwijsmuseum een petitie aan de voorzitter van de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De petitie vraagt aandacht voor de subsidiëring van het museum (Statenpassage).

Week 24

• 2195 14-06-2011 13.30 - 13.45 Bezwaar tegen het verbod op de rituele slachting (onverdoofd slachten). aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
  • 2682 14-06-2011 13.45 - 14.00 Ontwikkelingshulp Oeganda aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken

Week 25

• Op maandag 20 juni om 10.25 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een verzamelpetitie in ontvangst van verschillende culturele instellingen. De petitie vraagt aandacht voor de bezuinigingen in de kunstsector (Groen van Prinstererzaal). Na de petitieaanbieding is er van 12.30 tot 16.30 uur een rondetafelgesprek over de nieuwe visie cultuurbeleid.
  • Op dinsdag 21 juni om 13.15 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een petitie in ontvangst van de St. Mattheusschool te Rotterdam. De petitie vraagt aandacht voor de bezuinigingen op het speciaal onderwijs (Statenpassage).
  • Op dinsdag 21 juni om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een petitie in ontvangst van de Bond Katholiek Primair Onderwijs (KBO) te Woerden. De petitie vraagt aandacht voor het passend onderwijs (Statenpassage).
  • Op dinsdag 21 juni om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport een petitie in ontvangst uit handen van de heer O. van Schayck. De petitie vraagt aandacht voor het schrappen van stoppen-met-rokenprogramma's uit het basispakket (Statenpassage).
  • Op dinsdag 21 juni om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie 2 petities in ontvangst van de World Society for the Protection of Animals (WSPA) te Den Haag. De petities ondersteunen het initiatiefwetsvoorstel van Kamerlid Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) voor een verbod op het onbedwelmd ritueel slachten (Statenpassage).
  • Op dinsdag 21 juni om 13.45 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een petitie in ontvangst van ouders van Leef- en Leer Campus Wyldemerk. De petitie vraagt aandacht voor de sluiting van de Leef- en Leer Campus Wyldemerk (Statenpassage).
  • Op dinsdag 21 juni om 13.45 neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport een petitie in ontvangst van LBF, de belangenorganisatie door en voor mensen met een verstandelijke beperking. De petitie vraagt aandacht voor het opheffen van de LBF (Statenpassage).
  • Op dinsdag 21 juni om 13.45 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie een petitie in ontvangst van het IOT, het Inspraakorgaan Turken in Nederland. De petitie vraagt aandacht voor het bezwaar tegen het verbod op het op onbedwelmd ritueel slachten (Statenpassage).
  • Op woensdag 22 juni om 13.00 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport een petitie in ontvangst van de Nederlandse Vereniging voor Diëtisten. De petitie vraagt aandacht voor het schrappen van het dieetadvies uit het basispakket (Statenpassage).
  • Op woensdag 22 juni om 13.15 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Volkgezondheid, Welzijn en Sport een petitie in ontvangst van de Stichting Bekkenbodem Patiënten (SBP) te Alblasserdam. De petitie vraagt aandacht voor de onderzoeksresultaten van de vergoeding van incontinentie-absorptiematerialen (Statenpassage).

Week 26

• 2925 27-06-2011 09.50 - 09.55 Toekomstige financiering van de Wereldomroep aan de voorzitter van de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
  • 2986 28-06-2011 13.00 - 13.15 GGZ (geannuleerd) aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport
  • 3009 28-06-2011 13.00 - 13.15 Aanbieden 50.000 handtekeningen door actiecomité stop het verbod op onverdoofd slachten aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
  • 2985 28-06-2011 13.15 - 13.30 Schaatssport in Nederland aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport
  • 2903 28-06-2011 13.15 - 13.30 Milieudefensie over een groene Metropoolregio Den Haag – Rotterdam aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu
  • 2981 28-06-2011 13.15 - 13.30 Steun aan verzoek ex-politicus Roel van Duijn om inzage in zijn AIVD-dossiers aan de voorzitter van de commissie voor Binnenlandse Zaken
  • 2784 28-06-2011 13.30 - 13.45 Aan de goede kant van de eer' door Inspraakorgaan Turken aan de voorzitter van de commissie voor Binnenlandse Zaken
  • 2814 28-06-2011 13.30 - 13.45 Wet Besluit tarieven in Strafzaken en aanbesteding door de overheid aan de voorzitter van de commissie voor Veiligheid en Justitie
  • 2923 28-06-2011 13.30 - 13.45 Fokuswonen aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport
  • 2915 28-06-2011 13.45 - 14.00 Stichting Monkey Business, Stichting Orangutan (PrimatesHelpingPrimates) en Stichting Pongo bieden een petitie aan over palmolie aan de voorzitter van de commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
  • 2400 28-06-2011 13.45 - 14.00 Vluchtelingenwerk Nederland biedt aan de Asielbarometer "de herziene asielprocedure: 1 jaar verder" aan de voorzitter van de commissie voor Immigratie en Asiel
  • 2885 28-06-2011 13.45 - 14.00 situatie Tamils in Sri Lanka aan de voorzitter van de commissie voor Buitenlandse Zaken
  • 2785 29-06-2011 12.30 - 13.00 Provincie Limburg en het College van Vught aan de voorzitter van de commissie voor Infrastructuur en Milieu

Week 27 tot en met 35 reces

Week 36

• Op dinsdag 6 september om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Volksgezondheid,Welzijn en Sport een petitie in ontvangst van KWF Kankerbestrijding over het rapport 'Kanker in Nederland 2020, trends en prognoses'.

Week 39

• 1429 27-09-2011 13.45 - 14.00 Maculadegeneratie aan de voorzitter van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Week 40

• Op dinsdag 4 oktober om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Economische Zaken, Landbouw en Innovatie een grondstoffenwaaier in ontvangst van de Nederlandse Vereniging Diervoederindustrie (Nevedi).
  • Op dinsdag 4 oktober om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Defensie een petitie in ontvangst van de landelijke blaasmuziekorganisaties over het voortbestaan van Fanfarekorps Koninklijke Landmacht 'Bereden Wapens' (FKKLBW).
  • Op dinsdag 4 oktober om 13.30 uur neemt de voorzitter van de tijdelijke commissie Lessen uit recente arbeidsmigratie een petitie in ontvangst van FORUM over het onderzoek 'Balten in Nederland, een verkenning'.
  • Op dinsdag 4 oktober om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een petitie in ontvangst over de opheffing van de programmaraden.
  • Op dinsdag 4 oktober om 13.45 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Binnenlandse Zaken een petitie in ontvangst van Koninklijke Horeca Nederland over gemeentelijke leges.

Week 42 reces

Week 49

Op dinsdag 6 december om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Financiën een petitie in ontvangst met een verzoek voor een ruimere terugwerkende kracht voor de regeling voor de tijdelijk verlaagde overdrachtsbelasting.

Week 51

Op dinsdag 20 december om 13.15 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Infrastructuur en Milieu een petitie van Vereniging Stop Awacs Overlast in ontvangst over een invliegverbod voor Awacs-toestellen boven Nederlands grondgebied.

Op dinsdag 20 december om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Buitenlandse Zaken een petitie in ontvangst over de situatie in West-Papua.

Op dinsdag 20 december om 13.30 uur neemt de voorzitter van de vaste commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid een petitie van Politievakbond ACP in ontvangst over vitaliteitssparen.

Week 52 tot en met 2 reces