Aan Tweede Kamer in 2014: verschil tussen versies

(week 6)
(Week 7)

* 13.45 - 14.00 uur Oegandese lhbt'ers hebben een petitie voor de commissie voor Buitenlandse Zaken. Zij vragen aandacht voor de anti-homowet die in Oeganda in de maak is.

==Week 7==
Dinsdag 11 februari 2014
* 13.00 - 13.45 uur Land- en tuinbouworganisatie LTO en varkenshoudersvakbond NVV hebben een petitie voor de commissie voor Economische Zaken. Daarmee protesteren deze organisaties tegen de zogenaamde vierdageneis. Deze houdt in dat zeugen vier dagen na inseminatie terug in de groep gebracht moeten worden. Volgens de varkenshouders geeft dit problemen. Ze wijzen erop dat de zeugen zo kort na inseminatie vaak nog bronstverschijnselen vertonen, waardoor ze zichzelf en andere dieren kunnen beschadigen. Ook zou de reproductie eronder lijden. Zodoende zouden zowel het welzijn van de dieren als de financiën van de varkenshouders door de vierdageneis op het spel staan. In andere EU-landen hoeven zeugen pas na 28 dagen terug in de groep.
* 13.30 - 13.45 uur De algemene commissie voor Wonen en Rijksdienst krijgt van de Initiatiefgroep Betaalbaar Wonen Amsterdam Noord (IBW-N) een petitie tegen de voorgenome huurstijgingen. De initiatiefgroep pleit voor een systeem waarbij de jaarlijkse huurverhoging niet hoger is dan de inflatie. Ook wil de groep dat de overheid de omvang en de betaalbaarheid van de sociale woningvoorraad beschermt. Er zouden meer sociale huurwoningen beschikbaar moeten komen voor de lage- en middeninkomensgroepen, aldus de initiatiefgroep.

Versie van 17 feb 2014 om 15:54

Op de pagina http://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/petitieaanbiedingen.jsp wordt elke week gepubliceerd welke petities er aangeboden worden. Een gevolg van het petitierecht zoals dat in de Grondwet staat. Onregelmatig wordt dat lijstje petities per week door ons gekopieerd en aangevuld met een dump uit het parlementaire informatiesysteem.

Aan de Tweede Kamer overhandigde petities in 2014:

Week 1

Reces

Week 2

Geen petitie-aanbiedingen

Week 3

Week 4

Week 5

Dinsdag 28 januari 2014

• 2014A00334 13:00 - 13:15 uur Abvakabo FNV biedt een petitie aan aan de commissie voor Binnenlandse Zaken. De petitie is een protest tegen de veranderingen in de rechtspositie van ambtenaren. Lees meer op de website van Abvakabo FNV.
  • 13:30 - 13:45 uur Defence for Children - ECPAT Nederland presenteert namens Coalitie Geen kind in de cel de publicatie "Papa, hebben we iets ergs gedaan?" aan de vaste commissie voor Veiligheid en Justitie. De publicatie gaat over ervaringen van kinderen en hun ouders in vreemdelingendetentie.
  • 13.45 - 14.00 uur Aan de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt het plan 'Onderwijsvernieuwing in een nieuw verband' aangeboden. Het experiment brengt maximaal zeven kleine scholen, van verschillende denominatie en verdeeld over het land bij elkaar in een coöperatie.

Week 6

Dinsdag 4 februari 2014

• 13:30 - 13:45 uur Stichting 1F biedt een petitie aan aan de commissie voor Veiligheid en Justitie.

In 2000 kregen circa 850 Afghaanse vluchtelingen in Nederland collectief een 1F-status. Dit had intrekking of weigering van de verblijfsvergunning tot gevolg. Ze kregen die status omdat ze werkzaam zijn geweest binnen Afghaanse veiligheidsorganen. De stichting komt naar de Tweede Kamer om duidelijk te maken hoe zij over deze zaak denkt.

• 13:30 - 13:45 uur Kashmir Centre Holland overhandigt aan de commissie voor Buitenlandse Zaken een memorandum over de toestand in de Kasjmir-regio. De organisatie streeft naar zelfbeschikkingsrecht voor de mensen in Kasjmir.
  • 13.45 - 14.00 uur Oegandese lhbt'ers hebben een petitie voor de commissie voor Buitenlandse Zaken. Zij vragen aandacht voor de anti-homowet die in Oeganda in de maak is.

Week 7

Dinsdag 11 februari 2014

• 13.00 - 13.45 uur Land- en tuinbouworganisatie LTO en varkenshoudersvakbond NVV hebben een petitie voor de commissie voor Economische Zaken. Daarmee protesteren deze organisaties tegen de zogenaamde vierdageneis. Deze houdt in dat zeugen vier dagen na inseminatie terug in de groep gebracht moeten worden. Volgens de varkenshouders geeft dit problemen. Ze wijzen erop dat de zeugen zo kort na inseminatie vaak nog bronstverschijnselen vertonen, waardoor ze zichzelf en andere dieren kunnen beschadigen. Ook zou de reproductie eronder lijden. Zodoende zouden zowel het welzijn van de dieren als de financiën van de varkenshouders door de vierdageneis op het spel staan. In andere EU-landen hoeven zeugen pas na 28 dagen terug in de groep.
  • 13.30 - 13.45 uur De algemene commissie voor Wonen en Rijksdienst krijgt van de Initiatiefgroep Betaalbaar Wonen Amsterdam Noord (IBW-N) een petitie tegen de voorgenome huurstijgingen. De initiatiefgroep pleit voor een systeem waarbij de jaarlijkse huurverhoging niet hoger is dan de inflatie. Ook wil de groep dat de overheid de omvang en de betaalbaarheid van de sociale woningvoorraad beschermt. Er zouden meer sociale huurwoningen beschikbaar moeten komen voor de lage- en middeninkomensgroepen, aldus de initiatiefgroep.