Aangeboden: verschil tussen versies

(Versie 3165 van Rrr (overleg) ongedaan gemaakt)

(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Gaan we [[aangeboden]] noemen, wel zo duidelijk, voorheen [[In behandeling]]

Deze [[status]] is geen eindstatus. De [[petitionaris]] heeft er geen invloed op, het is het [[petitieloket]] dat deze status toekent.

Deze status moet nog extra kenmerken krijgen, afhankelijk van het [[antwoord]] dat de petitionaris krijgt na de overhandiging.

'''hierna:''' [[afgehandeld]] | [[afwijzen]]
  '''hierna:''' [[afgehandeld]]

'''hiervoor:''' [[te behandelen]]

Huidige versie van 6 aug 2011 om 19:52

Gaan we aangeboden noemen, wel zo duidelijk, voorheen In behandeling

Deze status is geen eindstatus. De petitionaris heeft er geen invloed op, het is het petitieloket dat deze status toekent.

De status 'in behandeling' slaat op de situatie die de petitie heeft bij de ontvanger van de petitie. De petitie is niet meer in de handen van de petitionaris, we wachten nu op antwoord. Een petitie is uiteindelijk immers een soort brief.

Zodra de petitionaris een antwoord heeft gekregen van de ontvanger, kan hij of zij dat boven en/of naast de petitie als nieuwsbericht melden. Ook kan petities.nl dat per e-mail naar alle ondertekenaars sturen. De petitionaris stuurt ons het voortgangsbericht op webmaster@petities.nl en wij verzorgen de mailing.

De status 'in behandeling' is er ook om te zien hoe lang het duurt voor en of een ontvanger antwoord geeft.

Het kan zijn dat de petitionaris ter plekke, bij het overhandigen van de petitie al antwoord heeft gekregen en dat het daarmee van afgerond is. Dan kunnen we de petitie van status gelijk veranderen. Dit is iets wat u als petitionaris niet kunt doen omdat het eigenlijk iets is wat de ontvanger moet doen via een petitieloket. Als een ontvanger geen petitieloket heeft dan neemt de stichting Petities.nl het over aan de hand van informatie over de petitie afkomstig van de petitionaris en/of van de ontvanger.

De status hiervoor is te behandelen, op initiatief van de petitionaris omdat de tijd is gekomen (de klok telt af). In het beheerscherm is een datum van indienen gekozen die bepaalt dat het tijd is om de petitie in behandeling te geven.

Deze status moet nog extra kenmerken krijgen, afhankelijk van het antwoord dat de petitionaris krijgt na de overhandiging.

hierna: afgehandeld
hiervoor: te behandelen

Standaardmail

Geachte heer/mevrouw $petitioner name$,

We hebben uw verzoek om uw petitie $name$ in behandeling te nemen geaccepteerd. U dient zelf zorg te dragen voor de bezorging van de petitie. Uw petitie wordt normaal gesproken binnen 6 weken afgehandeld door $geadresseerde$. U wordt alleen per mail geïnformeerd over de reactie op uw petitie als de geadresseerde ook een petitieloket heeft op petities.nl.

Heeft u vragen over deze gang van zaken, aarzel niet om het te vragen aan de beheerder van petities.nl via webmaster@petities.nl

Met vriendelijke groet,

Stichting Petities.nl

Geachte petitionaris,

U heeft uw petitie opgegeven om te behandelen. Zodra uw petitie daadwerkelijk in behandeling is genomen door $ontvanger$ zullen we de status veranderen in 'in behandeling'.

Heeft u al contact opgenomen met de $ontvanger$ hierover? Omdat ze niet meedoen met petities.nl is het helaas uw taak om uw petitie bij ze onder de aandacht te brengen. Dat kan fysiek, maar eventueel kan het ook met een (aangetekende) brief met daarin een afdruk van alle ondertekeningen. Die kunt u maken vanuit het beheerscherm, onder 'voortgang' en dan helemaal onderaan die pagina. Ook kunt u de petitie mailen naar de gemeente Voorst.

Houdt u ons en de ondertekenaars op de hoogte? Dat laatste kan via een nieuwsbericht via het beheerscherm of zelfs via een 'voortgangsbericht' die wij per e-mail naar alle ondertekenaars sturen. Mailt u ons als uw een dergelijk bericht wilt versturen.