Bedelbrief: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Een 'bedelbrief' sturen wij namens de petitionaris naar alle ondertekenaars van een petitie die toezeggingen hebben gedaan. Zoals bij crowdfunding al aanbevol...')

(geen verschil)

Huidige versie van 24 dec 2022 om 09:48

Zoals bij crowdfunding al aanbevolen, het is wel heel belangrijk om een Tikkie of een iDEAL-link aan te bieden zodat men makkelijk kan doneren in onze ervaring. Als u alleen een bankrekeningnummer geeft dan neemt praktisch niemand de moeite om een overboeking te doen. Voor de paar euro die dan binnenkomt is het niet de moeite om een bedelbrief te verzenden. Menig bank biedt ook de optie om een 'betaalverzoek' te maken. Dat geeft ook een link en een qr-code op die rechtstreeks naar een iDEAL-betaling gaat. Zoals ING, Rabobank, ABNAMRO biedt alleen Tikkie (en dat werkt ook zonder ABNAMRO-rekening).

U kunt ook een voortgangsbericht sturen naar de ondertekenaars die een vinkje hebben gezet om updates over de petitie te ontvangen. Dat zijn er meer dan die een donatie hebben toegezegd. Maar dat is dan niet gepersonaliseerd met een verwijzing naar de eerdere toezegging.