Beheerscherm: verschil tussen versies

(de functie van)
(nog meer over het beheerscherm)
Een [[petitionaris]] kan in het beheerscherm de petitie naar een andere status brengen en informatie rondom de petitietekst bewerken. Ook de ondertekenaars kunnen als '[[prominenten]]' aangemerkt worden en ondertekeningen die wissen. Op 1 mei 2010 was de functie van het wissen van ondertekenaars nog defect, vraag webmaster@petities.nl of het al gerepareerd is.
Het beheersscherm is alleen toegankelijk voor de [[petitionaris]] via de link petities.nl/admin die onderaan elke petities.nl-pagina staat. De gebruikersnaam is het e-mailadres van de petitionaris en het wachtwoord kan eventueel opnieuw daar naartoe opgestuurd worden. De petitionarissen die in voor 2008 een petitie hebben gemaakt kunnen hier niet op inloggen, neem contact op met webmaster@petities.nl hierover.

Een petitionaris kan in het beheerscherm de petitie naar een andere status brengen (onder het tabblad 'voortgang') en informatie rondom de petitietekst bewerken (onder het tabblad 'vormgeving').

Nieuwsberichten kunnen ingevoerd worden onder het tabblad 'nieuws' en verschijnen in de marge naast de petitie en op de pagina met al het nieuws, bereikbaar vanaf de voorpagina op petities.nl.

Onder het tabblad 'ondertekeningen' kan de petitionaris de ondertekenaars als '[[prominenten]]' aanmerken door op het sterretje te klikken. Die wordt dan rood en de ondertekening wordt genoemd onder het tabblad 'prominenten'. Opnieuw erop klikken en dit kenmerk verdwijnt.

Het icoontje met het handje betekent dat de ondertekenaar de ondertekening heeft bevestigd.

Het icoontje met het oogje geeft aan of een ondertekenaar zichtbaar heeft ondertekend.

Hier kan men ook ondertekeningen wissen. Op 1 mei 2010 was de functie van het wissen van ondertekenaars nog defect, vraag webmaster@petities.nl of het al gerepareerd is.

Als de petitie overhandigd moet worden dan is het ook mogelijk om de lijst met alle ondertekenaars (inclusief de ondertekenaars die niet onder de petitie zichtbaar zijn) af te drukken. Dit staat onder het tabblad 'voortgang', onderaan. Op 1 mei 2010 was dit niet goed mogelijk met Firefox, alleen de eerste pagina verschijnt. Vraag webmaster@petities.nl of het al gerepareerd is.

Versie van 5 mei 2010 om 14:46

Het beheersscherm is alleen toegankelijk voor de petitionaris via de link petities.nl/admin die onderaan elke petities.nl-pagina staat. De gebruikersnaam is het e-mailadres van de petitionaris en het wachtwoord kan eventueel opnieuw daar naartoe opgestuurd worden. De petitionarissen die in voor 2008 een petitie hebben gemaakt kunnen hier niet op inloggen, neem contact op met webmaster@petities.nl hierover.

Onder het tabblad 'ondertekeningen' kan de petitionaris de ondertekenaars als 'prominenten' aanmerken door op het sterretje te klikken. Die wordt dan rood en de ondertekening wordt genoemd onder het tabblad 'prominenten'. Opnieuw erop klikken en dit kenmerk verdwijnt.