Diensten

Van de Belastingdienst moeten we ondernemend zijn, anders mogen we de btw op onze kosten niet terugvragen. Scheelt toch elke keer wel bijna 21% op subsidies en donaties.

Welke diensten verkopen we of zouden we kunnen verkopen?

Petitieloket voor gemeente

Een samenwerking met de griffie van een (grote) gemeente.

Mailing voor gemeente

Mailing met een uitnodiging voor iets dat voor burgers interessant is. Meedoen aan een burgerpanel, een peiling, een bijeenkomst of iets dergelijks.

Homepage voor ondertekenaars

Ondertekenaar kan zijn of haar naam klikbaar in de lijst ondertekenaars krijgen. Verwijst dan naar een pagina op petities.nl met een overzichtje van alle (zichtbare) ondertekeningen. Leuk om te delen met vrienden en bekenden.

Influencer worden

Bij elke ondertekening die je zet krijgen je 'volgers' een e-mail daarover. Als je een homepage hebt kan iedereen ervoor kiezen een volger van je te worden door op het knopje 'volgen' te klikken. Zonder homepage kan je iemand een uitnodiging sturen je te volgen. Pas bij bevestiging gaat het van start.

Let op, niet voor de buitenwereld te zien hoeveel volgers je hebt. Om opschepperij en ijdelheid te ondergraven. Je moet dan een screenshot maken en die elders delen.

Vinkje voor ondertekenaars

Net zoals op twitter. Een geverifieerde ideniteit. Dankzij IRMA. In de ondertekenaarslijst verschijnt dan een vinkje bij je naam. Als je een homepage op dan ook daar.

Burgerinitiatief

Elke ondertekenaar krijgt een vinkje bij zijn of haar naam. De petitionaris en/of het loket betaalt ervoor dat ondertekenaars IRMA kunnen gebruiken om een vinkje te zetten.

Aanbeveling

Petitionaris of ondertekenaar kunnen een petitie aanbevelen. Verschijnt op elke overzichtspagina met petities. De prijs misschien afhankelijk van de positie. Ook van de schaarste. Als de positie al verkocht is kan je de ander overbieden. Diens advertentie schuift dan door naar de eerstvolgende dag die vrij is. Interface voor het boeken vergelijkbaar met boeken van goedkoop vliegticket?