Gebruikersprofiel: verschil tussen versies

(mogelijke inkomstenbron, een gebruikersprofiel)
(geen verschil)

Versie van 7 nov 2010 om 12:56

In de toekomst zouden we op petities.nl een gebruikersprofiel kunnen aanbieden voor de ondertekenaars die willen laten zien welke petities ze hebben ondertekend (en waar ze zelf petitionaris van zijn). Een soort pro-versie, betaald door gebruikers. Zo kunnen enthousiaste en tevreden gebruikers doneren aan petities.nl en er iets voor terugkrijgen.

Het fenomeen gebruikersaccount bestaat immers al, alleen tot nu toe alleen voor petitieloketbemensing, voor petitionarissen en (werkt dat?) eventueel petitionaris-assistenten.

Een gebruiker zou dan zijn of haar ondertekende petities op eenzelfde manier via een beheerscherm kunnen beheren als petitionarissen met loketten kunnen doen en sommige loketten met de ondertekenaars. Welke petitie wel zichtbaar in het profiel en welke niet.

De extra feature is dan om een extra veld tekst toe te staan per petitie waar men een ondertekening kan motiveren.

De link zou dan 'ondertekende.petities.nl/van/gebruikersnaam' kunnen worden. Die gebruikersnaam is dan een door de gebruiker gekozen alias, want nu is de gebruikersnaam een e-mailadres. Ze kunnen dan ook het pseudoniem waarmee ze op internet opereren kiezen (mits niet al bezet, maar meestal is zo'n pseudoniem uniek).

Het ligt dan voor de hand dat ondertekenaars die ondertekenen dan ook clickable zijn in de lijsten ondertekenaars. Ook vanuit hun gebruikersprofiel mogen ze een link maken naar hun eigen website.