Griffie: verschil tussen versies

Als griffie van een volksvertegenwoordiging kunnen we u ondersteunen wanneer burgers van hun [[petitierecht]] gebruik maken.

In dat geval krijgt u een waarschuwing van ons als er een petitie zodra er een petitie is aangemaakt die uw kant op zal komen. Als de petitie substantieel ondertekent wordt volgt er een tweede waarschuwing per e-mail.
In dat geval krijgt u een melding van ons zodra er een petitie is aangemaakt die uw kant op zal komen. Als de petitie substantieel ondertekent wordt volgt er een tweede 'waarschuwing' per e-mail.

Wij kunnen voor u de [[petitionaris]] aansporen en overtuigen om daadwerkelijk de petitie te komen overhandigen. Als de oorspronkelijke petitionaris dat niet wil kunnen we een andere ondertekenaar werven die het initiatief over wil nemen. Uiteindelijk komt een burger de petitie overhandigen aan het gremium waarvoor u griffier bent.

Als ondertekenaars aanwezig kunnen zijn bij de overhandiging en de behandeling ervan, via de publieke tribune of via een videostream, dan berichten we daarover via een e-mail met alle details.

[[Categorie:overheid]]

Versie van 11 apr 2023 om 12:58

De stichting Petities.nl biedt onder andere dienstverlening aan griffiers.

Als griffie van een volksvertegenwoordiging kunnen we u ondersteunen wanneer burgers van hun petitierecht gebruik maken.

Wij kunnen voor u de petitionaris aansporen en overtuigen om daadwerkelijk de petitie te komen overhandigen. Als de oorspronkelijke petitionaris dat niet wil kunnen we een andere ondertekenaar werven die het initiatief over wil nemen. Uiteindelijk komt een burger de petitie overhandigen aan het gremium waarvoor u griffier bent.