Hoofdpagina: verschil tussen versies

* [[Verwijzingen]]

Het begint met het vinden van je '''achterban''' en dan ga je een '''campagne''' voeren. De '''uitnodigingen''' om te ondertekenen zijn erg belangrijk om veel ondertekeningen binnen te krijgen. Daarna is een '''persbericht''' belangrijk die als het goed is resulteert in een '''media-optreden'''. Als de einddatum nadert dan moet je de petitie '''overhandigen''' en dat heeft hopelijk de gewenste beleidswijzigingen tot gevolg. Het succes van een petitie kan je onder andere volgen door de '''verwijzingen''' ernaar bij te houden.
Het begint met het vinden van je '''achterban''' en dan ga je een '''campagne''' voeren. De '''uitnodigingen''' om te ondertekenen zijn erg belangrijk om veel ondertekeningen binnen te krijgen. Daarna is een '''persbericht''' belangrijk die als het goed is resulteert in een '''media-optreden'''. Als de petitie gesloten is op de gestelde einddatum moet je de petitie kort erna '''overhandigen''' wat hopelijk de gewenste beleidswijzigingen tot gevolg heeft. Het succes van een petitie kan je onder andere in '''verwijzingen''' ernaar bijhouden.

==Zie ook==

[http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/uw_mening_telt/petitie/index.jsp De Tweede Kamer over petities]

Versie van 13 mei 2007 om 20:48

Handboek Petities.nl

In dit handboek vind je uitleg over alle stadia die je als petitionaris doorgaat als je een petitie start. Als petitionaris ben je van harte uitgenodigd om op basis van je ervaringen mee te schrijven!

Het begint met het vinden van je achterban en dan ga je een campagne voeren. De uitnodigingen om te ondertekenen zijn erg belangrijk om veel ondertekeningen binnen te krijgen. Daarna is een persbericht belangrijk die als het goed is resulteert in een media-optreden. Als de petitie gesloten is op de gestelde einddatum moet je de petitie kort erna overhandigen wat hopelijk de gewenste beleidswijzigingen tot gevolg heeft. Het succes van een petitie kan je onder andere in verwijzingen ernaar bijhouden.

Zie ook

De Tweede Kamer over petities