Interviews: verschil tussen versies

(Rathenau onderzoek)
(Interviews over petities.nl)

=Interviews over petities.nl=

* Door Ira van Keulen op 24 november 2016 van het Rathenau Instituut voor het [http://www.europarl.europa.eu/stoa/cms/home/panel Science and Technology Options Assessment panel of the European Parliament], met een [[E-democracy tools for STOA|voorbereidende vragenlijst]] als basis (er zijn opnames) voor het onderzoek Technology options and systems to strengthen participatory and direct democracy.
* By Ira van Keulen from the Rathenau Instituut on 24 November 2016 for the [http://www.europarl.europa.eu/stoa/cms/home/panel Science and Technology Options Assessment panel of the European Parliament], with a [[E-democracy tools for STOA|questionnaire in advance]] for the study ''Technology options and systems to strengthen participatory and direct democracy'' (there are recordings).

* Een kadertje naast een artikel over Crowdsourcing in Digitaal Bestuur, februari 2011 pagina 22 door Marieke Vos "Hengelen naar slimme burgers":

* Een alinea in een artikel van Algemeen Dagblad over de online activist, zaterdag 24 juli 2010, Weekeinde, pagina 10.

Versie van 13 dec 2016 om 11:04

Interviews over petities.nl

Reinder Rustema is oprichter van http://petities.nl  en merkt dat er geen sterke argumenten nodig zijn om veel handtekeningen te verzamelen.
,,Leuke en makkelijke onderwerpen scoren sneller dan een saai en inhoudelijk verhaal. Het is volgens Rustema,  tevens docent nieuwe media aan
de Universiteit van Amsterdam, de rol van onder andere de politiek om hierin te relativeren. ,,Leuk dat honderdduizend mensen tijdens het WK
op Facebook aangaven tegen de vuvuzela te zijn, maar uiteindelijk zal inhoud het moeten winnen van stemmingmakerij en hypes.
  • Een derde jaars communicatiestudent Haagse Hogeschool, Specialiteit Communicatie van de overheid. Per e-mail zie interview 24 maart 2010.
  • Voor Pauw Sanders Zeilstra van Spaendonck in juni 2009, voor het boekje Grassroots lobbying - de burger aan zet "Een boekje over grassrootslobbying, dat tevens als handleiding kan dienen voor het opzetten van je eigen lobby." Op 8 september 2009 gepresenteerd. Interview 10 juni 2010
  • Voor het tijdschrift BLIK van de Universiteit Utrecht, hoewel voornamelijk over democratiespel.nl. Oktober 2009. Niet downloadbaar, wel na te bestellen.
  • Voor een evaluatie van de Digitale Pioniers-regeling in december 2009. Ongeveer anderhalf uur. Transcript opvraagbaar.