Kamerleden

Soms wordt in een procedurevergadering besloten een petitie niet als commissie te ontvangen, maar blijken individuele Kamerleden wel geïnteresseerd. Ze geven daarmee aan 'kom eens praten.'

Maar ook dan zitten ze niet op u te wachten, dan moet u zelf contact opnemen om een afspraak met die Kamerleden te maken. De contactgegevens staan op tweedekamer.nl.

Ook is het lastig om de afspraak door te laten gaan. Soms komt er op het laatste moment wat tussen en dan moet het verschuiven. Dan moet u geduldig daarin mee gaan en altijd beschikbaar blijven. Uitstel is dan niet per se afstel, het is domweg dat ze even niet kunnen. Bedenk dat heel veel mensen en organisaties uit het land aandacht willen voor allerlei zaken.

Het meest kansrijk is het als u geen professioneel, financieel belang hebt. Hoogstens als betrokkene/slachtoffer. In ieder geval moet duidelijk zijn dat u zich inzet voor het publieke belang van het collectief. Als u zich als altruïst met een goed idee meldt dan wekt dat nog meer interesse, vooral als het ondersteund wordt door burgers en experts.