Laaghangend fruit: verschil tussen versies

(start-een-petitie-wizard verbeteren)

(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)

Hier de kleine klusjes, onder andere uit de [[Versie3]] pagina gehaald. Gesorteerd op prioriteit, maximaal 10 klusjes.

# Zodra een petitie sluit (ingetrokken, te behandelen) dan kan volautomatisch alle onbevestigde ondertekeningen worden verwijderd. Zo ruimt het in ieder geval volautomatisch wat meer op dan nu.

# In de 'start-een-petitie-wizard' een expliciete melding over fouten in dat formulier omdat men nu de oranje tabjes die rood worden (petitie, gericht aan, wij, constateren, verzoeken) niet opmerkt. Misschien onder 'uitleg' een lijstje met 'naam van de petitie moet opgegeven zijn', 'korte beschrijving moet opgegeven zijn', 'gericht aan moet opgegeven zijn', 'Wij moet opgegeven zijn', 'Constateren moet opgegeven zijn', 'Verzoeken moet opgegeven zijn' in het rood opgelicht en clickable naar het tabje waar dat te herstellen is.

# Op de beheerpagina onder 'vormgeving' een melding over de vertraging door caching. Misschien bij de 'publieke pagina' knop? Of bij de 'links', 'website' en 'afbeelding' opties?  Ook als indiendatum wordt veranderd ontstaan er misverstanden (TJH-61348-394). Of over de hele breedte van de vormgeving tab in de lengte een zin bovenaan? "Als u de vormgeving verandert van uw petitiepagina duurt het maximaal 24 uur voordat dit zichtbaar wordt. Het systeem verifieert elke petitie eens per dag.' Mooiste is natuurlijk als er ook een tijdstip bij kan wanneer het script langskomt. 'Uw petitie is over 3 uur en 11 minuten aan de beurt'.

# En een bonus-idee: Alle details op /admin/users/x mogen gelijk wijzigbaar zijn als men op 'details' klikt, zonder eerst op 'wijzigen' te klikken. Net als op de bevestigingspagina.

# Aantal petities per tag in tagcloud beperken tot de top-10 met onderin een link naar meer... met een pagina met alle petities met die tag. Die pagina liefst ook met een RSS-feed, zie het verzoek daarnaar in PIQ-53297-789

# men klaagt over lege bevestigingsmails. Bijvoorbeeld FCG-79615-297 of JAC-86876-351  Waarschijnlijk iets met iOS.

Huidige versie van 4 mei 2014 om 21:37

Hier de kleine klusjes, onder andere uit de Versie3 pagina gehaald. Gesorteerd op prioriteit, maximaal 10 klusjes.

1. Zodra een petitie sluit (ingetrokken, te behandelen) dan kan volautomatisch alle onbevestigde ondertekeningen worden verwijderd. Zo ruimt het in ieder geval volautomatisch wat meer op dan nu.
  2. In de 'start-een-petitie-wizard' een expliciete melding over fouten in dat formulier omdat men nu de oranje tabjes die rood worden (petitie, gericht aan, wij, constateren, verzoeken) niet opmerkt. Misschien onder 'uitleg' een lijstje met 'naam van de petitie moet opgegeven zijn', 'korte beschrijving moet opgegeven zijn', 'gericht aan moet opgegeven zijn', 'Wij moet opgegeven zijn', 'Constateren moet opgegeven zijn', 'Verzoeken moet opgegeven zijn' in het rood opgelicht en clickable naar het tabje waar dat te herstellen is.
  3. Op de beheerpagina onder 'vormgeving' een melding over de vertraging door caching. Misschien bij de 'publieke pagina' knop? Of bij de 'links', 'website' en 'afbeelding' opties? Ook als indiendatum wordt veranderd ontstaan er misverstanden (TJH-61348-394). Of over de hele breedte van de vormgeving tab in de lengte een zin bovenaan? "Als u de vormgeving verandert van uw petitiepagina duurt het maximaal 24 uur voordat dit zichtbaar wordt. Het systeem verifieert elke petitie eens per dag.' Mooiste is natuurlijk als er ook een tijdstip bij kan wanneer het script langskomt. 'Uw petitie is over 3 uur en 11 minuten aan de beurt'.
  4. Unieke link naar ondertekening mogelijk maken, met onzichtbare anchors, zoals http://petities.nl/petitie/mediafonds-moet-blijven/all_signatures?page=22#87 Zie verzoek IEE-99868-279 daarover. Wel ergens meedelen na bevestigen ondertekening, bij het uitnodigen ergens. Misschien ook in de uitnodigingsmail opnemen?
  5. Onder 'details' ook een invulveld voor 'publiek e-mailadres, zichtbaar voor (uitgenodigde) ondertekenaars'. Het adres ingevuld bij de wizard hier al vooringevuld, maar wijzigbaar. Hetzelfde adres als bij 'Eigenschappen petitie'. Dat scherm gaat waarschijnlijk toch ooit op de schop, goed om het hier alvast naartoe te verhuizen ("te redden"). Deze pagina /admin/users/x kan dan blijven bestaan, maar men komt er dan op een andere manier in de toekomst. Het knopje 'details gebruiker' staat dan op een andere plek ofzo.
  6. En een bonus-idee: Alle details op /admin/users/x mogen gelijk wijzigbaar zijn als men op 'details' klikt, zonder eerst op 'wijzigen' te klikken. Net als op de bevestigingspagina.
  7. Aantal petities per tag in tagcloud beperken tot de top-10 met onderin een link naar meer... met een pagina met alle petities met die tag. Die pagina liefst ook met een RSS-feed, zie het verzoek daarnaar in PIQ-53297-789
  8. men klaagt over lege bevestigingsmails. Bijvoorbeeld FCG-79615-297 of JAC-86876-351 Waarschijnlijk iets met iOS.