Manifestatie

Versie door Rrr (Overleg | bijdragen) op 31 mei 2013 om 15:49 (foodtruck komt)

Op de laatste dag van het parlementaire jaar (donderdag 4 juli 2013) wil Petities.nl alle petitionarissen uitnodigen om naar het Plein te komen in Den Haag om zich daar te manifesteren voor Kamerleden en pers.

Van 10-16 waarschijnlijk. In concurrentie met de traditionele barbecue in Nieuwspoort (van het productschap Vee en Vlees[1]) die rond 16:00 begint:

• een lunch voor Kamerleden verzorgd door streetfood.petities.nl
  • standjes/tafeltjes voor elke petitie
  • postzakken met handtekeningen voor de petities.

Aangemeld bij politie Den Haag, naar aanleiding van de regels. [2] Nog afwachten hoeveel foodtrucks toegestaan worden.

Milieudefensie zal dit jaar geen vegetarische BBQ organiseren [3]

Hopelijk daar ook de petitie over kinderbijslag overhandigen [4] met een oproep naar de ondertekenaars om ook te komen. Wel met een RSVP zodat we het door kunnen geven aan de politie. Mogelijk hebben we het Malieveld nodig voor de overhandiging.

Petitionarissen uitgenodigd (en gevraagd of ze achterban willen oproepen te komen), zoals [5] met 100k.

Manifestatie Uitnodiging naar petities voor 655 (kabinet), 658 (tweede kamer) en 674 (minister).

Streettrucks uitgenodigd: BBQ-truck [6], mercedestruck [7], aardappeltrailer komt! [8], crepes Citroën [9], pannenkoekencaravan [10], Franse amuses Citroën [11], delftse chefs in van [12], pipowagen [13], vw-bus met espresso [14], ballerina in vegakeet [15], kunstkoks uit Arnhem [16] die goede vragen terug hadden: is er stroom/electra, hoeveel verkoop, hoeveel tijd voor opbouw?

Dus nu nog water en stroom regelen.

Sandwichborden huren of kopen? Kopen is €100 per stuk. Ook wel 'Stoepborden' genoemd. Met voet gevuld met water. Maar waar 20 te huren?

Posters laten drukken wordt nog een klus, eerst template maken. Welke paper size? B1 formaat (70x100) of A0 (84x118)? Posters drukken kost ongeveer €25 per petitie (2 stuks A0), dus €500 voor alle petities.

Bedrukken van postzakken kan goedkoop. Op [17] staat een logo om op een A3 karton te printen. Liefst uit een plaat staal laten snijden door een computergestuurde machine. Daarna makkelijk om het Petities.nl-logo op postzakken te printen in de postzak-esthetiek door dit sjabloon erop te leggen en met donkergroene verf te 'tamponneren'. Daarna handmatig het vinkje met rode verf op de punt zetten. Offerte gevraagd bij cutcompany.nl [18], een sjabloon kost €89.

Of juist de jute zakken bedrukt en al bestellen bij Potuyt [19]? Offerte gevraagd [20] Het kost €270 voor het cliché en €2,7 per stuk, dus €405 excl BTW. Best duur en het is de vraag of het resultaat even mooi is als zelf de zakken beschilderen met een sjabloon van €89. Maar de zakken kunnen dan wel goedkoper (slapper) en visueel sterker (knalwit).

De Manifestatie Uitnodiging heeft een eigen pagina gekregen.

Het Manifestatie Persbericht krijgt er nog één.