Manifestatie Uitnodiging: verschil tussen versies

(handenafvanhomeopathie)
(waarheidenfamilierecht)

* [https://opendomein.nl/cerb5/display/JGK-43556-437] [http://rechtopwater.petities.nl/ http://rechtopwater.petities.nl/] '''24 ondertekeningen'''

* [https://opendomein.nl/cerb5/display/SLU-37474-843] [http://handenafvanhomeopathie.petities.nl/ http://handenafvanhomeopathie.petities.nl/] '''62.792 ondertekeningen'''

* [https://opendomein.nl/cerb5/display/LFY-98938-841] [http://waarheidenfamilierecht.petities.nl/ http://waarheidenfamilierecht.petities.nl/] '''571 ondertekeningen'''

Totaal 238.980 ondertekeningen.

Versie van 16 jun 2013 om 22:22

Bevestigingen op de uitnodiging:

Totaal 238.980 ondertekeningen.

Subject: Petities-evenement op donderdag 4 juli op het Plein voor de Tweede Kamer - reserveer een plek voor uw petitie

Geachte petitionaris,

U krijgt deze e-mail omdat u op petities.nl een petitie hebt lopen die aan de Tweede Kamer of de regering is geadresseerd (als dat niet meer de bedoeling is, dan kunt u de petitie te sluiten via petities.nl/admin onder 'voortgang').

Petities.nl nodigt u uit om mee te doen aan een manifestatie op het Plein voor de Tweede Kamer in Den Haag op de laatste dag voor het zomerreces op donderdag 4 juli: een petities-evenement.

Dit is een mooie gelegenheid om zichtbaar te worden. Zowel grote als kleine petities kunnen zich opstellen op het Plein en we gaan zoveel mogelijk Kamerleden naar buiten vragen om tijdens de lunch een rondje te wandelen langs de petitionarissen, als het goed gaat met veel journalisten als getuige. Die zijn toch al op het Binnenhof, dus voor hen is dit ook makkelijk.

Om het visueel aantrekkelijk te maken voor televisie en foto willen we petitionarissen in een cirkel van gevulde postzakken opstellen naast een poster met de vergrote versie van uw petitie. Ook willen we natuurlijk zoveel mogelijk ondertekenaars er omheen verzamelen. Die kunnen we nu al per e-mail oproepen om te komen.

Door veel petities tegelijkertijd aan te bieden wordt het aantrekkelijker voor zowel journalisten als politici om er aandacht aan te geven. Visueel is het ook sterker als politici naar buiten komen, naar de burgers toe, in plaats van andersom.

Op een andere manier kan het ook goed voor uw petitie zijn om te komen. U kunt de ondertekenaars of relevante organisaties daar ontmoeten en plannen maken. Ook kunt u van anderen leren wat wel of niet te doen. Zelfs als uw petitie maar een handvol ondertekenaars heeft kan het toch goed zijn te komen. Want als u daar iemand ontmoet met goede plannen, tijd of contacten kan uw petitie plots een stuk verder komen.

Het is in alle gevallen handig om nu in het beheerscherm uw GSM-nummer in te vullen. Als een journalist, ondertekenaar, lobbyist, ambtenaar of polticus zich met vragen over uw petitie bij mij meldt op 4 juli dan kan ik u makkelijk bereiken.

Schikt het u of een andere ondertekenaar om te komen? Laat het weten door een antwoord te sturen op deze e-mail (graag voor 4 juni) en wij gaan het verder organiseren. Ook op de Facebook-pagina van NetwerkDemocratie kunt u aangeven of u van plan bent te komen: http://on.fb.me/13PMzkU Ondertussen kunt u donderdag 4 juli van 10:00 tot 16:00 reserveren in uw agenda.

Als u zelf niet in staat bent te komen of het (nog) niet (alleen) durft, dat kunt u ook in een e-mail aan de ondertekenaars een oproep doen of iemand anders uw plaats wil innemen. Om een e-mail te sturen naar de ondertekenaars, mail een tekst naar webmaster@petities.nl met als onderwerp 'voortgangsbericht'. Wij verzorgen het versturen dan.

Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,

Reinder Rustema

Stichting Petities.nl - Tolhuisweg 2 - 1031 CL Amsterdam

Ons steunen? Zie <http://petities.nl/doneren>

PS. Ondertussen kunt u uw petitie bijwerken door in te loggen op http://petities.nl/admin en daar bijvoorbeeld:

• de datum van indienen aanpassen in een datum in de toekomst (bijvoorbeeld 4 juli 2013) zodat ondertekenaars zeker weten dat uw petitie nog loopt
  • een plaatje boven de petitie plaatsen (die ziet men elders soms ook bij een link naar uw petitie, erg krachtig)
  • links naar andere websites toevoegen ter ondersteuning van uw petitie
  • de tekst boven de petitie herschrijven zodat die actueler en overtuigender is
  • bekende en/of belangrijke ondertekenaars aanmerken als 'prominent' zodat ze apart verschijnen
  • een persbericht over uw petitie versturen naar journalisten of ze erover bellen
  • op andere websites de doelgroep op uw petitie wijzen (bijvoorbeeld op webfora, in Facebook/Hyves-groepen, in reacties onder nieuwsberichten op nieuwssites, etc.)
  • op http://handboek.petities.nl kijken voor tips of webmaster@petities.nl om hulp vragen.