Markdown: verschil tussen versies

(ook hoe je een link schrijft)
k

(9 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)

Hier staat de Engelstalige handleiding van [https://guides.github.com/features/mastering-markdown/ Markdown] die nog vertaald en samengevat moet worden in dit handboek zodat petitionarissen mooie nieuwsupdates kunnen schrijven bij hun petitie. Met mooie opmaak, geïllustreerd met plaatjes.
[https://guides.github.com/features/mastering-markdown/ Hier staat de Engelstalige handleiding van Markdown] en op [https://applecoach.nl/markdown deze site voor Apple-gebruikers staat een Nederlandse].

Voor het verwerken van een link gebruikt u deze schrijfwijze:
'''Voor het maken van een link'''

gebruikt u deze schrijfwijze (let op, geen spatie tussen ] en (, hoewel dat wel zo lijkt).

[het stukje tekst dat u klikbaar wilt hebben](http://domein.nl/paginawaarunaarverwijs.html)

Een plaatje verwerken in een nieuwsbericht vergt een truuk (vooralsnog, in 2017). U verwerkt dan dit als link naar het plaatje in het nieuwsbericht:

![Beschrijving van het plaatje voor blinden](https://https://petities.nl/system/uploads/4cijfers/listing/naamplaatje.png)
  ![Beschrijving van het plaatje voor blinden](https://petities.nl/system/uploads/4cijfers/listing/naamplaatje.png)

Het plaatje moet bij ons van de server komen om een technische reden (anders gaat het https-certificaat kapot).

Het uploaden doet u door het als plaatje bij uw petitie toe te voegen. Dat plaatje heeft een adres die u kunt opvragen door op het plaatje bij de petitie te klikken met de control-knop of iets dergelijks ingedrukt. Dan verschijnt de keuze om de lokatie van het plaatje te kopiëren. Iets als https://petities.nl/system/uploads/4cijfers/listing/naamplaatje.jpg?langcijfer bewaart u dan als link en die gebruikt u zoals hierboven staat.
Het uploaden doet u door het als plaatje bij uw petitie toe te voegen. Dat plaatje heeft een adres die u kunt opvragen door op het plaatje bij de petitie te klikken met de control-knop, rechtermuisknop of iets dergelijks ingedrukt. Dan verschijnt de keuze om de lokatie van het plaatje te kopiëren. Iets als https://petities.nl/system/uploads/4cijfers/listing/naamplaatje.jpg?langcijfer bewaart u dan als link en die gebruikt u zoals hierboven staat.

Dat plaatje blijft bewaard, ook als u daarna weer een ander plaatje (of een eerder plaatje opnieuw) toevoegt als illustratie bij uw petitie. De laatste blijft altijd het plaatje die bij de petitie hoort.

Huidige versie van 2 jul 2019 om 10:21

Hier staat de Engelstalige handleiding van Markdown en op deze site voor Apple-gebruikers staat een Nederlandse.

Voor het maken van een link