Mijn profiel-pagina

Op de profiel-pagina moet je ook je wachtwoord kunnen herstellen. Een ingelogde gebruiker zocht ernaar. Kennelijk was zijn wachtwoord ergens bekend geworden en ontving hij de instructies om dat wachtwoord overal aan te passen. Hij kwam erop de dag na de ticketmaster-lek, misschien niet toevallig.

Nu staan de persoonsgegevens daar en een loggeschiedenis. Dan kan je checken of iemand met je gegevens binnen is geweest. Ook staat er een lijst petities waar je het beheer over hebt. Beetje dubbelop ten opzichte van 'mijn petities'. Maar wel compleet, want bij 'mijn petities' zit er per categorie een limiet op van 20.

Al die persoonsgegevens vragen we alleen voor het zeldzame geval waarin er juridische problemen zijn veroorzaakt door de gebruiker. Maar ze zijn niet verplicht om in te vullen (want dan haken mensen af, want waar zijn die gegevens voor nodig?). Uiteindelijk nemen we door te modereren ook de verantwoordelijkheid over van de 'publicatie' (de petitie).

Met die gegevens je petitie te 'claimen' als je niet meer in kan loggen is een andere functie. Maar dat kan goed anders opgelost worden, zonder deze persoonsgegevens te verzamelen. IRMA bijvoorbeeld.