Modereren

Versie door Rrr (Overleg | bijdragen) op 7 jan 2019 om 12:55 (Nieuwe pagina aangemaakt met 'Als beheerder van een petitieloket bent u moderator van petities die binnenkomen. De petitionaris wacht op uw oordeel, eerder kunnen ondertekenaars de petitie nie...')

(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)

De petitionaris wacht op uw oordeel, eerder kunnen ondertekenaars de petitie niet steunen.

Zodra u de petitie open heeft gezet gaat er een e-mail over naar de petitionaris. Die kan dan beginnen met campagne voeren.

Het belangrijkste criterium is of de petitie aan de juiste ontvanger is gericht. Gaat de ontvanger erover of is het voor een lagere, hogere of andere overheid. Het 'vangnet' voor alle petities is 'petitieloket Nederland' (met de Stichting Petities.nl als moderator). Alle petities die onduidelijk zijn worden in dit loket omgevormd tot een duidelijke petitie voor een concrete ontvanger.

Sommige petities dienen als 'draagvlakondersteuning' van een subsidieaanvraag. Deze zijn gericht aan een uitvoerend deel van de (lokale) overheid en zal doorgaans niet aan de politiek overhandigd worden. Eventueel bij een onterechte afwijzing. Laat de petitie wel door. Bij het sluiten kan de petitie rechtstreeks naar de status 'beantwoord' (als het besluit over de subsidieaanvraag bekend is).