Over Petities.nl: verschil tussen versies

(beetje bewerkt, het origineel)
(geen verschil)

Versie van 11 nov 2009 om 20:28

over de stichting Petities.nl

Petities.nl is van de stichting Petities.nl, op het web sinds 1 mei 2005. Het is ons doel om het Nederlanders makkelijk te maken een petitie te ondertekenen of te starten waar een antwoord op moet komen. Sinds 16 juni 2008 is het mogelijk voor de ontvangers van petities een loket te openen in de website om petities te ontvangen en te beantwoorden.

Op dit moment is petities.nl samen met Burgerlink, bezig met de doorontwikkeling van petities.nl. In de loop van 2009 zullen de verbeteringen aan petities.nl zichtbaar worden.

Sinds juni 2008 is het gratis om petities te starten, ondertekenen is altijd gratis geweest. Donaties zijn zeer welkom via de stichting GeefGratis of rechtstreeks op rekeningnummer 32 46 16 899. U kunt ook lid worden van de vereniging Open Domein als u dit soort projecten op internet belangrijk vindt.

De stichting is in februari 2004 opgericht door ReindeR Rustema, Arjan Widlak en Michiel Leenaars en is in het register van de Kamer van Koophandel geregistreerd met nummer 34206249. De stichting heeft geen winstoogmerk. Reclame op deze website (in de zin van het doorverkopen van aandacht) is niet toegestaan.

U kunt de webmaster vragen stellen of suggesties doen op het adres webmaster@petities.nl of via het formulier onder contact.

achtergrond bestuursleden stichting Petities.nl

De webmaster van Petities.nl is ReindeR Rustema. Hij is "internetpionier", bestudeerde De Digitale Stad en heeft de vereniging Open Domein mee opgericht. Hij is bestuurslid van de Internet Society en de vereniging Open Domein en hij doceert en schrijft over media.

Arjan Widlak is algemeen directeur van United Knowledge (realiseert internet projecten in de publieke sector).

Michiel Leenaars is directeur van de Internet Society en directeur strategie bij de stichting NLnet.

mogelijk gemaakt dankzij

Petities.nl werd gefinancierd door de Stimuleringsregeling Digitale Pioniers in 2005. Dit is een regeling die valt onder het Programma Implementatie Agenda ICT-Beleid van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Petities.nl staat daardoor ook op de Mediawijsheidkaart onder "empowerment" en "stimuleren activeren participatie". Die kaart hoort bij het Mediawijsheid-programma van de ministeries van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en Jeugd en Gezin.

De tweede versie van Petities.nl in 2008 is gefinancierd door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties vanuit het eParticipatie-programma.

De derde versie van Petities.nl in 2009 is mogelijk gemaakt door Burgerlink.

De site wordt beheerd door vrijwilligers en de petitieloketten worden beheerd door de ambtenaren van gemeenten en provincies.