Persbericht juli 2019: verschil tussen versies

(eerste versie persbericht juli 2019)
(geen verschil)

Versie van 23 jul 2019 om 08:21

Aan parlementaire nieuwsredacties, redacties landelijke politiek

26 juli 2019

Het vfonds steunt Petities.nl

het Nationaal Fonds voor Vrede, Vrijheid en Veteranenzorg (vfonds) steunt het nationale petitieplatform petities.nl de komende twee jaar.

___, directeur van het vfonds: "Onze missie krijgt door deze samenwerking een groot publiek dat dagelijks werkt aan vrede en democratie. Iedereen die het platform gebruikt bieden wij ook iets om te doen: vriend worden. Vrienden van het vfonds krijgen op hun beurt weer aanbiedingen en uitnodigingen om mee te doen aan de andere initiatieven die we steunen."

Reinder Rustema, de oprichter en beheerder van Petities.nl: "Ik kijk ernaar uit om de mensen die petities starten te ontmoeten tijdens de workshops vanaf september bij het vfonds in Utrecht. Sinds 2005 heb ik maar een paar dozijn van de ruim tienduizend petitionarissen ontmoet."

Vanaf september worden er maandelijks workshops georganiseerd in het Vredesbolwerk, het pand dat het vfonds betrok op het Lucasbolwerk in Utrecht vorig jaar. Petitionarissen leren daar hoe ze hun petitie tot een succes kunnen maken. ___ over het Vredesbolwerk: "als fonds bieden we graag de ruimte aan de initiatieven die we steunen om met elkaar in contact te komen en naar buiten te treden. Vandaar de naam het 'Vredesbolwerk'."

EINDE PERSBERICHT

Over het vfonds: Jaarlijks maakt het vfonds ruim tweehonderd bijzondere of vernieuwende initiatieven mogelijk binnen het thema Vrede en Vrijheid. Sinds onze oprichting zetten wij ons in voor erkenning en waardering van veteranen en geüniformeerden. Daarnaast blijven wij mensen stimuleren zich in te zetten voor vrede, democratie en internationale rechtsorde. Zie ook https://www.vfonds.nl/over-vfonds/

Over Petities.nl: Het grootste petitieplatform van Nederland, met maandelijks 100 nieuwe petities die door 100.000 burgers worden ondertekend. De website wordt miljoenen keren per maand bezocht. De redactie redigeert dagelijks de nieuwe petities op vorm, maar blijft inhoudelijk neutraal. Het doel is om met petities een dialoog tussen burger en politiek te faciliteren. Ingediende petities moeten altijd een antwoord krijgen van de overheid.

Achtergrond:

Niet voor publicatie:

De beheerder/oprichter van Petities.nl Reinder Rustema is te bereiken op 06- of @

De woordvoerder van vfonds is Jolanda Rubens en is te bereiken op 06- of @