Petitie elders: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Heeft u al een petitie lopen op een andere petitiewebsite of met 'ouderwetse' handtekeninglijsten op papier al ondertekeningen verzameld? Geen probleem. U kunt al...')

(geen verschil)

Huidige versie van 24 feb 2023 om 11:04

U kunt altijd petities samenvoegen! Dat doet u door op het moment van overhandigen van de petitie de verschillende petities bij elkaar op te tellen, misschien zelfs stapelen. Zorg er wel voor dat de tekst van de petitie dan hetzelfde is en controleer op dubbele ondertekeningen.

Met dat laatste kunnen wij eventueel technisch op weg helpen. Makkelijker is om bij de overhandiging te zeggen dat er maximaal 10% overlap tussen de petities zit. Dat is onze ervaring. Weinig mensen nemen namelijk de moeite om dezelfde petitie meerdere keren te ondertekenen.

U kunt ook uw petitie samenvoegen met 'concurrerende' petities! Als ze (ongeveer) hetzelfde vragen, organiseer dan een overhandiging op exact hetzelfde moment. Dan staat u naast de andere petitionarissen en vertelt u na elkaar wat u wilt en waar de kleine verschillen zitten. Dit brengt gelijk de discussie op gang over wat precies de juiste koers is waardoor het eerste doel (dat erover gepraat wordt) al gelijk behaald is! Samenwerken met de andere petitionarissen is altijd goed: dan staat u sterker, vele handen maken licht werk en het is motiverender dan in je eentje de kar te trekken.