Petitiebewerkpagina: verschil tussen versies

Over die indiendatum. Die staat nu standaard op drie maanden na aanmaken. Soms valt dat in een weekend. Voor landelijke petities aan de Tweede Kamer geldt dat het een dinsdag om 13:00 buiten een parlementair reces is. Voor een gemeenteraad geldt dat het om 19:30 op een doordeweekse dag is, maar geen maandag of vrijdag (dan zijn er zelden raadsvergaderingen). En ook niet tijdens een reces. Als het niet geautomatiseerd kan, dan kan de moderator daar voortaan ook op letten. De indiendatum is idealiter ook als ics-bestand te downloaden naar een elektronische agenda. Met een notitie erin dat het onder voorbehoud is omdat de petitionaris nog een afspraak erover moet maken met griffie en dit bij de petitie moet melden als nieuwtje (link naar petitie in het ics-bestand).

Over dat contactmailadres. Men beseft niet altijd dat het e-mailadres waarmee men een petitie aanmaakt (en een loginaccount krijgt) ook het contactadres is dat bekend wordt bij ondertekenaars (verstopt onderaan in de bevestigingsmail). Eigenlijk zou subdomein@petities.nl het adres moeten worden. Dan wordt ze spam bespaard en kunnen ze zich afschermen tegen stalkers en felle tegenstanders. Ze vullen dan een gelegenheidsadres is om e-mail over de petitie op te ontvangen voortaan.

Bonus: dossier over de petitie toevoegen

Versie van 6 mrt 2021 om 10:54

Alleen voor de petitionaris, na inloggen.

• introtekst bewerken (kan altijd)
  • petitietekst aanpassen (tenzij al dozijn ondertekeningen, dan alleen via moderator)
  • plaatje uploaden en bewerken (4:3 formaat, rechten instellen, link naar maker/bron toevoegen)
  • ontvanger veranderen (kan altijd)