Staat van de Kamer: verschil tussen versies

(half af, even snel bewaren)

|33

|2

|39

|}

* Vermeld zijn alleen de brieven en e­mails van burgers en instellingen die rechtstreeks of na doorgeleiding zijn behandeld door een commissie en die derhalve in Parlis worden geregistreerd. De aantallen ontvangen brieven e.d. zijn dus hoger. Met name de Kamervoorzitter ontvangt veel brieven, waarvan een deel wordt doorgeleid naar een Kamercommissie.
  ­  ­ procentueel 33
* Totaal aantal downloads op 31 december 2017.
Burgerinitiatieven  ­ waarvan behandeld ­
* Het betreft zogenoemde “unieke bezoeken”: elke keer dat een bezoeker verbinding zoekt met debatdirect.tweedekamer.nl
Binnenlandse werkbezoeken 17
* Het betreft volgers van het algemeen Twitteraccount (@2eKamertweets) van de Kamer. Daarnaast zijn er ook Kamercommissies met een twitteraccount.
      13 Vermeld zijn alleen de brieven en e­mails van burgers en instellingen die rechtstreeks of na doorgeleiding zijn behandeld door een commissie en die derhalve in Parlis worden geregistreerd. De aantallen ontvangen brieven e.d. zijn dus hoger. Met name de Kamervoorzitter ontvangt veel brieven, waarvan een deel wordt doorgeleid naar een Kamercommissie.
* Bedoeld zijn de, vaak besloten, gesprekken van een commissie met een of meer personen.
14 Het betreft zogenoemde “unieke bezoeken”: elke keer dat een bezoeker verbinding zoekt met www.tweedekamer.nl
* Een verzoekschrift is een petitie van een burger of instelling over een individuele aangelegenheid. Voor zowel verzoek­schriften als burgerinitiatieven geldt dat zij, om voor behandeling in aanmerking te komen, moeten voldoen aan de voorwaarden in het Reglement van Orde. De beoordeling en behandeling hiervan is aan de commissie voor de Verzoek­ schriften en de Burgerinitiatieven.
15 Totaal aantal downloads op 31 december 2017.
16 Het betreft zogenoemde “unieke bezoeken”: elke keer dat een bezoeker verbinding zoekt met debatdirect.tweedekamer.nl
17 Het betreft volgers van het algemeen Twitteraccount (@2eKamertweets) van de Kamer. Daarnaast zijn er ook
Kamercommissies met een twitteraccount.
18 Bedoeld zijn de, vaak besloten, gesprekken van een commissie met een of meer personen.
19 Een verzoekschrift is een petitie van een burger of instelling over een individuele aangelegenheid. Voor zowel verzoek­

Versie van 28 feb 2018 om 20:13

Jaarlijks geeft de Tweede Kamer een overzicht van het afgelopen jaar in een document met de naam de Staat van de Kamer. Bron: 2018D06733 op TweedeKamer.nl

2012 6.907 166.176 1.340.309 94 149 199 66 33 0 17
2013 8.128 177.538 686.840 121 222 146 45 31 5 3 53
2014 7.068 177.471 1.046.890 34.500 277.073 91 119 162 49 30 6 1 41
2015 6.919 166.853 1.954.521 51.194 294.056 111 165 167 41 25 7 4 33
2016 6.541 287.638 3.059.451 23.903 61.176 207.194 137 167 107 20 19 5 3 37
2017 4.855 223.577 4.082.726 61.739 80.367 72.306 368.841 129 157 110 11 10 6 2 39

• Vermeld zijn alleen de brieven en e­mails van burgers en instellingen die rechtstreeks of na doorgeleiding zijn behandeld door een commissie en die derhalve in Parlis worden geregistreerd. De aantallen ontvangen brieven e.d. zijn dus hoger. Met name de Kamervoorzitter ontvangt veel brieven, waarvan een deel wordt doorgeleid naar een Kamercommissie.
  • Het betreft zogenoemde “unieke bezoeken”: elke keer dat een bezoeker verbinding zoekt met www.tweedekamer.nl
  • Totaal aantal downloads op 31 december 2017.
  • Het betreft zogenoemde “unieke bezoeken”: elke keer dat een bezoeker verbinding zoekt met debatdirect.tweedekamer.nl
  • Het betreft volgers van het algemeen Twitteraccount (@2eKamertweets) van de Kamer. Daarnaast zijn er ook Kamercommissies met een twitteraccount.
  • Bedoeld zijn de, vaak besloten, gesprekken van een commissie met een of meer personen.
  • Een verzoekschrift is een petitie van een burger of instelling over een individuele aangelegenheid. Voor zowel verzoek­schriften als burgerinitiatieven geldt dat zij, om voor behandeling in aanmerking te komen, moeten voldoen aan de voorwaarden in het Reglement van Orde. De beoordeling en behandeling hiervan is aan de commissie voor de Verzoek­ schriften en de Burgerinitiatieven.