Stijlgids: verschil tussen versies

(stijlgids voor petities zelf)
(Petities: over naam van de petitie)

=Petities=

Geen hoofdletters, uitroeptekens en dergelijke in de titel van de petitie. Die moeten door de [[helpdesk]] verwijderd worden voor de petitie [[ondertekenbaar]] wordt. Ook geen verwijzingen in de naam van de petitie naar dat het een petitie is. Geen "Teken voor ..." of "Petitie tegen het ..." als titel bijvoorbeeld. Een burgerinitiatief kan wel met beginnen met "Burgerinitiatief: ..."

[[Category:developer]][[Category:Teksten]]

Huidige versie van 16 jul 2013 om 16:10

Voor de teksten op petities.nl, in dit handboek, in de helpdesk en in de automatisch verzonden standaardmails geldt het volgende.

• De gebruiker (bezoeker, ondertekenaar, petitionaris, lokettist etc) wordt niet getutoyeerd
  • In plaats van 'Beste' gebruiken we 'Geachte'
  • Het dashboard wordt niet (meer) zo genoemd, maar heet beheerscherm
  • Het woord loket moet uitgefaseerd worden, de nadruk ligt nu op de overheden die daarin aanwezig zijn
  • Enkele woorden of korte zinnen in de interface worden niet met een hoofdletter geschreven: home, petities, nieuws, start een petitie, laatste bevestiging ongeveer een maand geleden, etc.
  • Toelichtingen bij een in te vullen veld of andere beschrijvende verhaaltjes wel met een hoofdletter en een punt, als normale zinnen.
  • Het woord 'moeten' zoveel mogelijk vermijden en vervangen door een vriendelijker alternatief.

Petities

Geen hoofdletters, uitroeptekens en dergelijke in de titel van de petitie. Die moeten door de helpdesk verwijderd worden voor de petitie ondertekenbaar wordt. Ook geen verwijzingen in de naam van de petitie naar dat het een petitie is. Geen "Teken voor ..." of "Petitie tegen het ..." als titel bijvoorbeeld. Een burgerinitiatief kan wel met beginnen met "Burgerinitiatief: ..."