Tweede Kamer: verschil tussen versies

(brief aan Tweede Kamer-voorlichting)
(reacties op petities van partijen, eerste batch)
De Tweede Kamer heeft geen petitieloket. Petities worden doorgaans dinsdagmiddag tussen 13:00 en 14:00 overhandigd. Zie ook de categorie Tweede Kamer.
De Tweede Kamer heeft geen [[petitieloket]]. Petities worden doorgaans dinsdagmiddag tussen 13:00 en 14:00 overhandigd. Zie ook de categorie Tweede Kamer.

Op 1 augustus 2011 ontving de afdeling voorlichting de volgende brief van webmaster@petities.nl:
In 2012 heeft de stichting Petities.nl de ambitie om de politieke partijen om een reactie te vragen op petities met meer dan 10.000 ondertekeningen. Reacties verschijnen als [http://petities.nl/nieuws/ nieuwsbericht] naast de petitie. Ook te volgen als [feed://petities.nl/nieuws/home.rss RSS-feed]. Tot nu toe zijn de volgende reacties ontvangen:

SP: [http://petities.nl/nieuws/reactie-van-sp-op-toekomstig-arts-wordt-gekortwiekt Reactie van SP op "Toekomstig arts wordt gekortwiekt"] (10 augustus 2012)

Geachte voorlichting,
GroenLinks: [http://petities.nl/nieuws/reactie-van-groenlinks-op-overheid-pas-de-abortuswetgeving-aan Reactie van GroenLinks op "Overheid, pas de abortuswetgeving aan!"] (18 februari 2012)

Op de pagina http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/uw_mening_telt/petitie/index.jsp lees ik "De aanbieding van een petitie wordt in de eerstvolgende vergadering van de Kamer gemeld op de lijst van ingekomen stukken."

Via https://zoek.officielebekendmakingen.nl/zoeken/parlementaire_documenten heb ik in de ingekomen stukken van het laatste jaar gezocht naar het woord 'petitie'.

Ik kan maar 1 melding vinden van een petitie op de lijst ingekomen stukken: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-20102011-88-11.html "Reactie verzoek inzake aangeboden SAO-petitie door FAON en Hay Tad Nederland m.b.t. herdenking en erkenning van de Armeense Genocide d.d. 19 april 2011 – 32500-V-188"

Op de pagina http://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/petitieaanbiedingen.jsp staan praktisch elke week een handvol petities genoemd. Die zouden dus terug te vinden moeten zijn op de lijst ingekomen stukken.

Kunt u mij schrijven hoe ik wel moet zoeken?

Of zijn de petities niet op die lijsten verschenen?

Bij voorbaat dank,

ChristenUnie: [http://petities.nl/nieuws/reactie-van-christenunie-op-hou-de-hulphond-in-het-zorgpakket Reactie van ChristenUnie op "hou de hulphond in het zorgpakket"] (15 februari 2012)

(meer volgt)

[[Category:Tweede Kamer]]