Uitnodigingen

Versie door Rrr (Overleg | bijdragen) op 28 jan 2007 om 13:56

Iedere ondertekenaar kan na het ondertekenen van een petitie andere mensen uitnodigen om te ondertekenen. Dit is van groot belang omdat het erop lijkt dat de meeste ondertekenaars op deze manier binnenkomen. Aandacht in de massamedia zet praktisch geen mensen ertoe om de site te bezoeken. Dergelijke aandacht helpt alleen wel om mensen klaar te maken om te ondertekenen als ze erna een uitnodiging over ontvangen, is dus wel van groot belang. Het vervelende is dat je meer mensen moet bereiken met het nieuws over de petitie voordat je ze uitnodigt om te ondertekenen. Het is ook mogelijk om ze eerst persoonlijk bij te praten over het nut en de noodzaak van de petitie om ze daarna de uitnodiging te sturen. Dit is eigenlijk alleen haalbaar bij hele lokale petities waarbij je de ondertekenaars fysiek kan bereiken. Ze toespreken in grote groepen helpt ook weer minder dan persoonlijk.

De ideale route om een ondertekenaar zo ver te krijgen om te tekenen is:

• 1 een mededeling in de krant of op televisie over de petitie
  • 2 een toespraak erover aanhoren in levende lijve
  • 3 persoonlijke toelichting ontvangen over de petitie
  • 4. een telefoontje met de uitnodiging om te ondertekenen
  • 5. een e-mail met de link naar de petitie
  • 6. een herinneringsmailtje
  • 7. een herinneringstelefoontje

Dit alles met de veronderstelling dat de persoon in kwestie wel sympathiseert met het doel van de petitie en er geen hoog oplopende bezwaren tegen heeft.