Voortgangsbericht: verschil tussen versies

(link naar spam)
(kortere formulering in de footer)

'''STOPZETTEN E-MAILS'''

U heeft bij het ondertekenen aangegeven maximaal drie e-mails te willen ontvangen. Als u van gedachten bent veranderd en de resterende e-mails niet wilt ontvangen dan kunt u dat aangeven op '''uw persoonlijke pagina''' http://petities.nl/ondertekening/$uniekelink$
U heeft bij het ondertekenen aangegeven maximaal drie e-mails te willen ontvangen. Wilt u dat niet meer? Geef het aan op '''uw persoonlijke pagina''' http://petities.nl/ondertekening/$uniekelink$

We verzekeren u dat uw persoonlijke gegevens goed beschermd zijn door de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Dat wil zeggen dat uw gegevens nergens voor gebruikt worden behalve voor het doel waarvoor u ze heeft opgegeven.

'''STOPZETTEN E-MAILS'''

Versie van 21 sep 2017 om 20:30

Een petitionaris mag in totaal drie voortgangsberichten laten versturen naar de ondertekenaars (exclusief degenen die geen mail willen ontvangen). Mailt u als petitionaris een tekst naar webmaster@petities.nl en de verspreiding wordt verzorgd. De petitionaris krijgt zelf geen toegang tot de e-mail om de privacy van ondertekenaars te beschermen. De zekerheid dat ze dit onder controle hebben zorgt dat ze makkelijker durven te ondertekenen, minder angst voor spam.

Een goed moment om een bericht te versturen is voor de overhandiging zodat u ondertekenaars op kunt roepen om erbij te zijn. Na de overhandiging moet er een antwoord komen wat natuurlijk ook naar de ondertekenaars moet in een voortgangsbericht.

Het is ook verstandig elk voortgangsbericht als nieuwsbericht naast de petitie te zetten. Dan vinden mensen het bijvoorbeeld als ze op hun eigen naam zoeken en zo weer eens bij de petitie uitkomen.

Hieronder staan de sjablonen waar de door de petitionaris aangeleverde tekst in verschijnt. Het is goed om hier alvast rekening mee te houden.

Sjabloon eerste voortgangsbericht

Subject: <naam petitie>, voortgangsbericht 1

Geachte <naam ondertekenaar>,

Op <datum ondertekenen> heeft u de petitie '<naam petitie>' ondertekend als '<naam ondertekenaar>' uit '<plaats ondertekenaar>' met <e-mailadres> als e-mailadres.

Namens de petitionaris(sen) stuurt Petities.nl u het eerste voortgangsbericht over de petitie. U heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven met maximaal drie mails. Op uw persoonlijke pagina kunt u dit veranderen, de link staat hier onderaan. <if status is ondertekenbaar>Daar kunt u ook makkelijk uitnodigingen om ook te ondertekenen versturen.

Stuur uw reactie op het onderstaande niet naar petities.nl, maar naar de petitionaris, $naampetitionaris$, op adres <e-mailadres petitionaris>.

TITEL/ONDERWERP IN VET EN HOOFDLETTERS

Tot zo ver de header, dan de body aangeleverd door de petitionaris. Eventueel met één plaatje. De aanhef kan de naam van de petitionaris gebruiken zoals

of Beste inwoner van <woonplaats>,

Suggestie: Wilt u de petitie verder helpen? Heeft u ervaring met het spreken voor groepen, kunt u een huiskamer-bijeenkomst organiseren, heeft u ervaring met het te woord staan van journalisten, bent u professioneel expert op een gebied waar de petitie over gaat? Mail dat of een andere reactie naar de petitionaris op: $emailpetitionaris$

En in de footer (voor zover van toepassing):

Het onderstaande is vertrouwelijk, stuur dit niet door. Uw ondertekening kan erdoor beschadigen.

ONDERTEKENING ONZICHTBAAR MAKEN?

Bij het ondertekenen heeft u gekozen voor een zichtbare ondertekening. Uw naam, woonplaats en functie zijn nu zichtbaar en vindbaar onder deze petitie op petities.nl. Wanneer u nu via een zoekmachine (zoals Google) zoekt naar uw naam kan het zijn dat u uw ondertekening als resultaat ziet. Uw ondertekening onzichtbaar maken kan via uw persoonlijke pagina: http://petities.nl/ondertekening/$uniekelink$

Vanaf het moment dat u gekozen heeft voor een onzichtbare ondertekening kan het nog enige weken duren voor deze ondertekening niet meer vindbaar is via zoekmachines.

STOPZETTEN E-MAILS

U heeft bij het ondertekenen aangegeven maximaal drie e-mails te willen ontvangen. Wilt u dat niet meer? Geef het aan op uw persoonlijke pagina http://petities.nl/ondertekening/$uniekelink$

STEUN PETITIES.NL

Met uw gift (geld of tijd) wordt de website beter. Zie http://petities.nl/doneren voor details.

Sjabloon tweede voortgangsbericht

Subject: <naam petitie>, voortgangsbericht 2

Geachte <naam ondertekenaar>,

Namens de petitionaris(sen) stuurt Petities.nl u het tweede voortgangsbericht over de petitie. <indien van toepassing>Het vorige bericht staat bij de petitie als nieuwtje.</indien van toepassing>. U heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven met maximaal drie mails. Op uw persoonlijke pagina kunt u dit veranderen, de link staat hier onderaan. <if status is ondertekenbaar>Daar kunt u ook makkelijk uitnodigingen om ook te ondertekenen versturen.

STOPZETTEN E-MAILS

Sjabloon derde voortgangsbericht

Subject: <naam petitie>, voortgangsbericht 3 (laatste)

Geachte <naam ondertekenaar>,

Namens de petitionaris(sen) stuurt Petities.nl u het derde en laatste voortgangsbericht over de petitie. <indien van toepassing>De vorige berichten staan bij de petitie als nieuwtje.</indien van toepassing>. U heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven met maximaal drie mails. Wilt u hierna meer e-mails ontvangen, laat u dat dan weten aan de petitionaris met een mailtje of type het woord 'nieuwsbrief' op uw persoonlijke pagina in het open veld. De link daarnaar staat hier onderaan.

MEER E-MAILS ONTVANGEN

U ontvangt nu geen voortgangsberichten meer over deze petitie. Als u meer e-mails wilt ontvangen dan kunt u dat aangeven op uw persoonlijke pagina in het vrije veld onder 'help de petitie' door het woord nieuwsbrief in te typen, eventueel met een ander/extra e-mailadres. Zie http://petities.nl/ondertekening/$uniekelink$