Voortgangsbericht: verschil tussen versies

(Sjabloon: kleine fixes)
k
(27 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Dit is het sjabloon voor het voortgangsbericht, meestal ook weer als nieuwsbericht naast de petitie gezet. Zie bijvoorbeeld:
Een [[petitionaris]] mag voortgangsberichten laten versturen naar de [[ondertekenaar]]s (exclusief degenen die geen mail willen ontvangen). Mailt u als petitionaris een tekst naar webmaster@petities.nl en de verspreiding en eindredactie doen wij. De petitionaris krijgt zelf geen toegang tot de e-mail om de [[privacy]] van ondertekenaars te beschermen. De zekerheid dat ze dit onder controle hebben zorgt dat ze makkelijker durven te ondertekenen, minder angst voor [[spam]].

* Meer Plezier met Minder Vuurwerk, bericht [http://petities.nl/nieuws/voortgangsbericht-1--2?page=36 1], [http://petities.nl/nieuws/voortgangsbericht-2?page=36 2], [http://petities.nl/nieuws/voortgangsbericht-3?page=36 3]
Een goed moment om een bericht te versturen is voor de [[overhandiging]] zodat u ondertekenaars op kunt roepen om erbij te zijn. Na de [[overhandiging]] moet er een [[antwoord]] komen. Dat gaat naar '''alle''' [[ondertekenaar]]s in een [[antwoordbericht]] wat naast de petitie komt te staan.
* Fiets Veilig Amsterdam, bericht [http://petities.nl/nieuws/voortgangsbericht-3--2?page=18 3]
* en zie verder een zoekopdracht ernaar via Google [http://www.google.nl/search?q=site%3Apetities.nl+voortgangsbericht]

==Sjabloon==
Het is ook verstandig elk voortgangsbericht als [[nieuwsbericht]] naast de petitie te zetten, dat is aan u als petitionaris. Dan vinden mensen het bijvoorbeeld als ze op hun eigen naam zoeken en zo weer eens bij de petitie uitkomen. Nieuwe ondertekenaars kunnen dan ook de stand van zaken lezen en zien dat er leven in zit.

Subject: <naam petitie>, voortgangsbericht <1, 2 of 3>
Hieronder staat het sjabloon waar de door de petitionaris aangeleverde tekst in verschijnt. Er komt nog een logo boven en het zal er ook op een mobiele telefoon goed uit zien.  [https://petities.nl/system/uploads/22529/original/Screenshot_2021-05-14_at_18.55.36.png Zo ziet het eruit]

==Sjabloon voortgangsbericht==

Op <datum ondertekenen> om <tijd ondertekenen> uur heeft u de petitie '<naam petitie>' ondertekend als '<naam ondertekenaar>' uit '<plaats ondertekenaar>'. U heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven van de voortgang van het initiatief met maximaal drie mails. Namens de petitionaris(sen) stuurt Petities.nl u het <n=1, 2 of 3>e voortgangsbericht. Stuur uw reactie op het onderstaande niet naar petities.nl, maar naar de petitionaris op adres <e-mailadres petitionaris>.
'''Onderwerp:''' Petitie <naam petitie>, voortgangsbericht <nummer>
----

tot zo ver de header, dan de body aangeleverd door de petitionaris, en in de footer
(logo Petities.nl)

Geachte <naam ondertekenaar>,

Op <datum ondertekenen> heeft u de petitie '<naam petitie>' ondertekend als '<naam ondertekenaar>' uit '<plaats ondertekenaar>' met <e-mailadres> als e-mailadres.

Namens de petitionaris(sen) stuurt Petities.nl u het <nummer> voortgangsbericht over de petitie. U heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven. Op uw persoonlijke pagina kunt u dit veranderen, de link daarnaar staat onderaan deze mail. <if status is ondertekenbaar>Daar kunt u ook makkelijk uitnodigingen om ook te ondertekenen versturen.

Stuur uw reactie op het onderstaande niet naar petities.nl, maar naar de petitionaris, $naampetitionaris$, op adres <e-mailadres petitionaris>.

'''TITEL/ONDERWERP IN VET EN HOOFDLETTERS'''

Tot zo ver de header, dan de body aangeleverd door de petitionaris. Eventueel met één plaatje. De aanhef kan de naam van de petitionaris gebruiken zoals

of Beste inwoner van <woonplaats>,

Suggestie: Wilt u de petitie verder helpen? Heeft u ervaring met het spreken voor groepen, kunt u een huiskamer-bijeenkomst organiseren, heeft u ervaring met het te woord staan van journalisten, bent u professioneel expert op een gebied waar de petitie over gaat? Mail dat of een andere reactie naar de petitionaris op: $emailpetitionaris$
In de footer staat (voor zover van toepassing):

----

Het onderstaande is vertrouwelijk, stuur dit niet door. Uw ondertekening kan erdoor beschadigen.

'''ONDERTEKENING ONZICHTBAAR MAKEN?'''

Bij het ondertekenen heeft u gekozen voor een zichtbare ondertekening. Uw naam, woonplaats en functie zijn nu zichtbaar en vindbaar onder deze petitie op petities.nl. Wanneer u nu via een zoekmachine (zoals Google) zoekt naar uw naam kan het zijn dat u uw ondertekening als resultaat ziet. Uw ondertekening onzichtbaar maken kan door een vinkje weg te halen op uw persoonlijke pagina.

Als u nu kiest voor een onzichtbare ondertekening dan kan het nog enige weken duren voor de zoekmachines dit opmerken.

'''STOPZETTEN E-MAILS'''

U heeft bij het ondertekenen aangegeven nieuws over de petitie te willen ontvangen. Wilt u dat niet meer? Haal dan het vinkje weg op uw persoonlijke pagina.

We verzekeren u dat uw persoonlijke gegevens goed beschermd zijn door de Algemene verordening gegevensbescherming. Dat wil zeggen dat uw gegevens nergens voor gebruikt worden behalve voor het doel waarvoor u ze heeft opgegeven.

'''UW PERSOONLIJKE PAGINA'''

De link naar uw persoonlijke pagina is persoonlijk, zoals een wachtwoord. Deel deze niet met anderen!

'''STEUN PETITIES.NL'''

Met uw gift (geld of tijd) wordt de website beter. Zie http://petities.nl/doneren voor details.

STOPZETTEN E-MAILS

U heeft bij het ondertekenen aangegeven e-mails te willen ontvangen. Als u van gedachten bent veranderd en de resterende e-mails niet wilt ontvangen dan kunt u dat aangeven op

<http://www.petities.nl/bevestiging/unieke-url-uit-bevestigingsmail/>

Uw gegevens zijn beschermd door de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Dat wil zeggen dat uw gegevens nergens voor gebruikt worden behalve voor het doel waarvoor u ze heeft opgegeven.

[[Category:Standaardmails]]

Versie van 14 mei 2021 om 17:00

Een petitionaris mag voortgangsberichten laten versturen naar de ondertekenaars (exclusief degenen die geen mail willen ontvangen). Mailt u als petitionaris een tekst naar webmaster@petities.nl en de verspreiding en eindredactie doen wij. De petitionaris krijgt zelf geen toegang tot de e-mail om de privacy van ondertekenaars te beschermen. De zekerheid dat ze dit onder controle hebben zorgt dat ze makkelijker durven te ondertekenen, minder angst voor spam.

Een goed moment om een bericht te versturen is voor de overhandiging zodat u ondertekenaars op kunt roepen om erbij te zijn. Na de overhandiging moet er een antwoord komen. Dat gaat naar alle ondertekenaars in een antwoordbericht wat naast de petitie komt te staan.

Het is ook verstandig elk voortgangsbericht als nieuwsbericht naast de petitie te zetten, dat is aan u als petitionaris. Dan vinden mensen het bijvoorbeeld als ze op hun eigen naam zoeken en zo weer eens bij de petitie uitkomen. Nieuwe ondertekenaars kunnen dan ook de stand van zaken lezen en zien dat er leven in zit.

Hieronder staat het sjabloon waar de door de petitionaris aangeleverde tekst in verschijnt. Er komt nog een logo boven en het zal er ook op een mobiele telefoon goed uit zien. Zo ziet het eruit

Sjabloon voortgangsbericht

Onderwerp: Petitie <naam petitie>, voortgangsbericht <nummer>

(logo Petities.nl)