Voortgangsbericht

Versie door Rrr (Overleg | bijdragen) op 22 feb 2009 om 23:05 (tellertje)

Subject: <naam petitie>, voortgangsbericht <n>

Beste $naamondertekenaar,

Op <datumondertekenen> om <tijdondertekenen> uur heeft u het burgerinitiatief/petitie '<naam petitie>' ondertekend als '<naam ondertekenaar' uit '<plaats ondertekenaar>'. U heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven van de voortgang van het initiatief met maximaal drie mails. Namens de petitionaris(sen) stuurt Petities.nl u het <n=1, 2 of 3>e voortgangsbericht.

tot zo ver de header, dan de body, en in de footer

STOPZETTEN E-MAILS

U heeft bij het ondertekenen aangegeven e-mails te willen ontvangen. Als u van gedachten bent veranderd en de resterende e-mails niet wilt ontvangen dan kunt u dat aangeven op

<http://www.petities.nl/bevestiging/uniekeurluitbevestigingsmail/>

Uw gegevens zijn beschermd door de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Dat wil zeggen dat uw gegevens nergens voor gebruikt worden behalve voor het doel waarvoor u ze heeft opgegeven.

Laatste Voortgangsbericht

In het laatste voortgangsbericht moet komen te staan dat ze moeten aangeven of ze een handtekening (ook fotokopie identiteit?) zullen sturen naar Den Haag (antwoordnummer?) mochten ze daarover e-mail krijgen. Ook waarschuwen vanaf welk e-mailadres dat komt, wanneer en met welk onderwerp.

De opties zijn:

• Ja, dat zal ik zeker doen.
  • Misschien.
  • Nee, dat zie ik mezelf zeker niet doen.

Misschien ook een real-time tellertje naast de petitie zetten met de stand, hoeveel mensen wat gaan doen? Dan kan men strategisch kiezen bij het antwoorden.

Weet u dat u ondertussen van e-mailadres gaat veranderen of komt dit op een adres aan dat u zelden zorgvuldig leest, dan kunt u een adres doorgeven dat betrouwbaar is. Waarschijnlijk zult u daar nooit meer e-mail op ontvangen (dit is de laatste die u krijgt), maar als u wat ontvangt dan is het een belangrijke uit Den Haag. Als u uw adres wijzigt, dan krijgt u natuurlijk ook weer een bevestigingsmail, om te controleren of u niet een typfout in het adres heeft gemaakt.

Geeft u aan dat uw ondertekening niet zichtbaar moet zijn op de website, dan worden al uw gegevens gewist zodra uw gegevens overhandigd zijn aan de commissie verzoekschriften. Als u dat niet aangeeft bewaren we alleen de gegevens die nodig zijn om uw ondertekening zichtbaar te maken op de website, de rest wordt gewist.

Als u in contact wilt blijven met medestanders, dan moet u een abonnement nemen op de nieuwsbrief en/of de discussiemailinglist.