Vragen: verschil tussen versies

(Vragen en Antwoorden: extra vraagje)
(Vragen en Antwoorden: e-mailen ondertekenaars?)

Ja, praktisch dagelijks beoordelen we de petities die ondertekenbaar moeten worden. Soms is het dus een kwestie van minuten, met wat pech dagen. Als u zeker wilt zijn dat de petitie op een bepaald moment doorgelaten wordt dan schrijft u een week tevoren de tijdstippen waarop de petitie uit concept gaat en ondertekenbaar moet worden. Dan houden we daar zoveel mogelijk rekening mee.

'''Krijg ik het e-mailadres van de ondertekenaars als petitionaris?'''
In principe kunt u de ondertekenaars niet mailen. Ze kunnen u wel mailen op uw e-mailadres dat ze toegestuurd krijgen bij het bevestigen van de ondertekening. Op het bevestigingsscherm van de ondertekenaars kan een optie zichtbaar gemaakt worden om aan te geven dat de adresinformatie ook toegankelijk voor de petitionaris mag zijn. U krijgt van ons dan een .csv bestand met alle gegevens van deze ondertekenaars wanneer u daar een mail over stuurt. In de voortgangsberichten, nieuwsberichten en op een eventuele campagnewebsite kunt u mensen wel aanmoedigen om een abonnement op een nieuwsbrief te nemen, u te mailen of het vinkje in het beheersscherm te zetten. We geven u niet het e-mailadres omdat de meeste mensen alleen de petitie willen steunen en meer niet. Doordat ze door petities.nl als bemiddelaar bij het ondertekenen van onverwachte e-mail gevrijwaard worden tekenen ze eerder.

Versie van 6 feb 2010 om 09:07

Vragen en Antwoorden

Aanvulling op de gebruiksaanwijzing

Mag een raadslid een petitie ondertekenen?

Ja, een raadslid is als een gewone burger. Een raadslid kan wel kritiek krijgen van partijgenoten als de eis van de petitie strijdig is met het programma van de politieke partij. Voor een petitionaris is het belangrijk op te letten of een raadslid een petitie ondertekent, want die persoon kan in een raadsdebat de petitie verdedigen. Zoek contact met het raadslid en geef alle argumenten en achtergronden die kunnen helpen om te overtuigen.

Hoe lang duurt (ongeveer) het verwerkingsproces voordat een petitie de status ondertekenbaar heeft? Moet de aanvraag bijvoorbeeld beoordeeld worden?

Krijg ik het e-mailadres van de ondertekenaars als petitionaris?