Webforum: verschil tussen versies

(link naar achterban)

(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)

<H1>Webforum</H1>

Vanaf elke petitie kan een link gemaakt worden naar een eigen website. Dat kan een blog zijn met nieuws over de petitie, maar het kan ook een webforum zijn. Een nadeel van een webforum is dat het veel tijd kan gaan kosten omdat je het niet allemaal in de hand kan houden wat een heleboel mensen daar onderling doen. Bedenk dat er in een gemeenschap altijd een promilage mensen is die heel veel aandacht vragen terwijl hun bijdrages doorgaans de goede zaak niet vooruit helpen. Als je een webforum in het leven roept is het het handigst om die op afstand van de petitie te houden. Je kan een bestaand forum (liefst meerdere) aanwijzen als de plek waar iedereen zich kan verzamelen of iemand meldt zich met het aanbod om een forum te hosten op zijn/haar server. Bedenk wel dat het forum niet de enige plek moet zijn voor aankondigingen en nieuws, het is een aanvulling. Je moet er niet afhankelijk van worden want dan kan het hele initiatief lijden onder een slechte situatie op het forum. Een eigen website en/of de e-mail nieuwsbrief die we aanbieden blijft dan altijd functioneren als het 'officiële' kanaal met nieuws over de petitie.
Vanaf elke petitie kan een link gemaakt worden naar een eigen website om [[campagne]] te voeren en de [[achterban]] betrokken te houden.

[[categorie:petitionaris]]

Huidige versie van 18 aug 2017 om 11:06

Webforum

Vanaf elke petitie kan een link gemaakt worden naar een eigen website om campagne te voeren en de achterban betrokken te houden.