Zichtbaar

Versie door Rrr (Overleg | bijdragen) op 24 aug 2017 om 12:25 (zoals verstuurd naar https://opendomein.nl/cerb5/display/HRI-45532-736)

(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)

Bent u zichtbaar in de zoekresultaten van Google? Dit is dienstverlening van Google. Ook al staat uw naam niet meer bij ons op een petitie. Google maakt een kopie van alle webpagina's die doorzoekbaar zijn (de schatting is dat dit ongeveer 17% van het internet is). Als je daar dus een zoekactie doet, dan doorzoek je niet het internet (dat zou dagen duren in plaats van miliseconden) maar alleen die selectie waar Google een kopietje van in de database heeft gedaan. Dat is sneller en beter te beheren voor Google.

Een robot van Google springt 24/7 van webpagina naar webpagina en maakt van elke pagina een kopietje voor in de Google-database. Populaire pagina's vaak, minder populaire (zoals die met jouw petitie) heel af en toe. Het is dus zaak om die robot van Google te instrueren de kopie te verversen. Die service biedt Google, zie https://www.google.com/webmasters/tools/removals

Overigens kan je misschien ook nog in de cache van andere zoekmachines voorkomen met deze pagina. Dat merk je niet omdat bijna iedereen in Nederland Google gebruikt. Maar slimmerikken die andere resultaten willen zien proberen Yahoo, Bing en dergelijke.

We hebben wel iets ingebouwd zodat ondertekeningen onder een petitie niet in The Internet Archive terechtkomen.