Open data: verschil tussen versies

(eerste opzetje voor open data)

(tweede versie)

Zo is de tabel met alle petities sinds mei 2005 uit onze database op zondag 15 mei 2011 op [http://handboek.petities.nl/dl/opendata/petitions_dump_anonimised.csv http://handboek.petities.nl/dl/opendata/petitions_dump_anonimised.csv] geplaatst, exclusief de persoonlijke gegevens van de petitionarissen (2,8Mb groot).

Door de inhoud van het veld 'name' voor alle petities te uploaden naar [http://www.wordle.net/show/wrdl/3622399/Petities_2005-2011 wordle.net] ontstond een visuele 'woordwolk' op basis van de frequentie van de woorden. De vaakst voorkomende woorden zijn: stop, behoud, moeten, blijven, Nederland en terug.
Door de inhoud van het veld 'name' voor alle petities te uploaden naar wordle.net [http://www.wordle.net/show/wrdl/3622399/Petities_2005-2011] [http://www.wordle.net/show/wrdl/3622451/Alle_petities_2005-2011] ontstond een visuele 'woordwolk' op basis van de frequentie van de woorden. De vaakst voorkomende woorden zijn: stop, behoud, moeten, blijven, Nederland en terug.

Versie van 15 mei 2011 om 16:44

Door de data van petities.nl vrij ter beschikking te stellen is het mogelijk om het te visualiseren of op speciale manieren te analyseren.

De data van petities.nl is nog niet (goed) in real-time via onze API beschikbaar. Tot het zover is kunt u allerlei dumps uit onze database als .csv-bestand opvragen via webmaster@petities.nl zolang het maar niet de privacy van de ondertekenaars kan bedreigen.

Zo is de tabel met alle petities sinds mei 2005 uit onze database op zondag 15 mei 2011 op http://handboek.petities.nl/dl/opendata/petitions_dump_anonimised.csv geplaatst, exclusief de persoonlijke gegevens van de petitionarissen (2,8Mb groot).

Door de inhoud van het veld 'name' voor alle petities te uploaden naar wordle.net [1] [2] ontstond een visuele 'woordwolk' op basis van de frequentie van de woorden. De vaakst voorkomende woorden zijn: stop, behoud, moeten, blijven, Nederland en terug.