Categorie:Tweede Kamer: verschil tussen versies

(steun op papier)
(met aantallen ondertekeningen)

Dit zijn de petities van petities.nl die het tot de Tweede Kamer hebben gebracht:

'''door (georganiseerde) burgers:'''
'''door (georganiseerde) burgers (totaal 173702 ondertekeningen, gemiddeld 10856 en zonder die van Bres 6334):'''

* [[Aan_Tweede_Kamer_in_2008#Week_50|2008 week 50]] [http://redcollegerolduc.petities.nl/ http://redcollegerolduc.petities.nl] door Actiecomité Red College Rolduc  (vnl. steun op papier)

* [[Aan_Tweede_Kamer_in_2009#Week_10|2009 week 10]] [http://jeugdzorg.petities.nl http://jeugdzorg.petities.nl/] door Ada Busman en Marion Greveling.

* [[Aan_Tweede_Kamer_in_2011#Week_36|2011 week 36]] [http://wettegenpedofielenpartij.petities.nl http://wettegenpedofielenpartij.petities.nl] door [http://www.meneerbres.nl/ Henk Bres]

* [[Aan_Tweede_Kamer_in_2011#Week_40|2011 week 40]] [http://hefprogrammaradenop.petities.nl/ http://hefprogrammaradenop.petities.nl]  door R. Rustema (oprichter Petities.nl)

'''door (voor de petitie al) gevestigde organisaties:'''
'''door (voor de petitie al) gevestigde organisaties (totaal 371820 ondertekeningen, gemiddeld 26558):'''

* [[Aan_Tweede_Kamer_in_2009#Week_11|2009 week 11]] [http://mdl-artsen.petities.nl/ http://mdl-artsen.petities.nl] door T. Markus-de Kwaadsteniet namens Crohn en Colitis Ulcerosa Vereniging Nederland [http://www.crohn-colitis.nl/].

* [[Aan_Tweede_Kamer_in_2009#Week_14|2009 week 14]] [http://milieuzak.petities.nl/ http://milieuzak.petities.nl] door de gemeente Grootegast en Marum.

Versie van 26 jul 2013 om 18:02

Van de petities op deze website die gericht zijn aan de Tweede Kamer komt het bij een klein deel tot het overhandigen ervan aan een kamercommissie. Op de tweedekamer.nl-website wordt elke week gepubliceerd welke petities er aangeboden worden. Daar zijn ook veel petities bij van organisaties en belangengroepen die deze website niet gebruiken. Onregelmatig wordt dat lijstje petities door ons gekopieerd naar de onderstaande pagina's 'Aan de Tweede Kamer'. Voor elk jaar is er een pagina met alle weken.

De petities die overhandigd worden verschijnen op een besluitenlijst Tweede Kamercommissie en soms zelfs op de lijst van ingekomen stukken van de eerstvolgende plenaire vergadering [1]. In de eerste helft van 2011 maar één keer bijvoorbeeld.

Een deel komt terug in de Handelingen Tweede Kamer, bijvoorbeeld doordat de Tweede Kamer vragen aan een minister of staatssecretaris erover heeft gesteld.

Als een Kamercommissie besluit een antwoord te geven op een petitie dan zou dat op de besluitenlijst van die commissie moeten staan.